عمومی

شب گذشته رویداد WWDC 2024 با معرفی تغییرات جدید سیستم‌عامل‌های اپل و رونمایی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید این شرکت برگزار شد؛‌ برای مثال ویژگی‌هایی مانند شخصی‌سازی هوم‌اسکرین، باز طراحی کنترل سنتر، تغییرات اپلیکیشن Photos و رونمایی از سیری «هوشمندتر» بخشی از قابلیت‌های iOS 18 بودند.

همچنین اپل بعد از سال‌ها، اپلیکیشن ماشین‌حساب را به آیپد آورد که با واکنش‌های دوگانه‌ی منفی و مثبت مخاطبین همراه بود. همچنین قابلیت تولید عکس به‌عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های هیجان‌انگیز هوش مصنوعی این شرکت معرفی شد.

اما نکته‌ی جالب و کمی طنزآمیز مراسم دیشب این بود که بسیاری از ویژگی‌های معرفی‌شده برای کاربران آیفون، آیپد و مک، پیش‌ازاین در سیستم‌های اندروید و ویندوز وجود داشتند.

سامسونگ و اپل به‌عنوان رقبای دیرینه، تاکنون بارها نسبت به مراسم، تبلیغات و محصولات یکدیگر واکنش نشان داده‌اند و رویداد WWDC 2024 نیز از این جریان جان سالم به در نبرد! صفحه‌ی رسمی Samsung Mobile US در شبکه‌ی اجتماعی X، در چند پست به قابلیت‌های معرفی‌شده‌ی اپل طعنه زد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:

۱) سامسونگ در پست اول به قابلیت هوش مصنوعی حذف سوژه‌ از پس‌زمینه‌ی تصاویر در گوشی‌های خود اشاره داشت، قابلیتی که هنوز به گوشی‌های آیفون نرسیده. سامسونگ در این توییت از بازی با واژه‌ی «Apple» برای اشاره به کوپرتینونشین‌ها و میوه‌ی سیب به‌عنوان سوژه‌ی عکس استفاده شده است:

Apple را از تصویر خود حذف کنید تا بتوانید 🍎 را از عکس‌های خود پاک کنید! (محصولات اپل را کنار بگذارید تا بتوانید چیزی را که می‌خواهید از عکس‌های خود حذف کنید)

توضیح اینکه در پست فوق؛ ویدیوی کوتاهی نیز نمایش داده می‌شود که در آن یک کاربر با گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک سیب روی میز عکس می‌گیرد و سپس با استفاده از قابلیت هوش‌ مصنوعی این گوشی، سیب را از تصویر حذف می‌کند. بعد دوربین به فضای واقعی برمی‌گردد و می‌بینیم دیگر سیبی روی میز وجود ندارد.

۲) در توییت دوم، ویدیوی دیگری ضمیمه شده که در آن کاربر سیب قرمز خود را به داخل یک سطل رنگ سبز می‌اندازد و با گوشی گلکسی از آن فیلم می‌گیرد. به لطف قابلیت Instant Slow-Mo کاربر می‌تواند با پخش آهسته‌ی ویدیو تصاویر زیبای پاشیده شدن رنگ‌ها به اطراف را مشاهده کند. سامسونگ در این توییت نوشته:

با یک 🍎 اثر بزرگی خلق کنید، طوری‌که هرگز گوشی اپل شما این کار را انجام نداده است.

اینجا طعنه‌ی سامسونگ به این واقعیت است که اپل هنوز قابلیتی مشابه اسلومو را در اختیار کاربرانش نگذاشته است.

۳) و پست بعدی سامسونگ:

ما از سال ۲۰۱۰ آیکون‌هایمان را به هرکجا که بخواهیم منتقل می‌کنیم، جالب نیست؟

طعنه‌ی سامسونگ به قابلیت شخصی‌سازی هوم‌اسکرین iOS 18 اشاره دارد که شب گذشته معرفی شد. قابلیت جابه‌جایی آیکون‌ها و شخصی‌سازی صفحه‌ی هوم‌اسکرین برای کاربران گوشی‌های اندروید ویژگی قدیمی و متداولی محسوب می‌شود.

۴) توییت بعدی سامسونگ به قابلیت Quick Share گوشی‌های اندرویدی اشاره می‌کند. کاربران سامسونگ با این ابزار می‌توانند به‌سرعت عکس‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نام آلبوم عکس بعدی: «عکس‌هایی که از صاحبان گوشی گلکسی خواسته بودم» آن‌ها را برایم بفرستند!

۵) سامسونگ در آخرین توییت طنزآمیز خود به نام هوش مصنوعی مولد اپل طعنه می‌زند، زیرا شب گذشته این شرکت به‌جای استفاده از عبارت رایج هوش مصنوعی یا «Artificial Intelligence»، روی نام «Apple Intelligence» تأکید داشت. سامسونگ در این پست نوشت:

استفاده از نام «اپل» چیزی را جدید و پیشگام نمی‌کند. 🍎 به هوش‌مصنوعی خوش‌آمدی!

توضیح اینکه اپل در چند سال اخیر تلاش کرده بود وارد رقابت بازیگران مهم حوزه‌ی هوش مصنوعی نشود، اما حالا در تلاش است فاصله‌ی خود را با رقبایی چون گوگل، مایکروسافت و سامسونگ کم کند. سامسونگ برای اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های خود از اصطلاح «Galaxy AI»‌ استفاده می‌کند، درحالی‌که اپل برای متمایز شدن، حتی کلمه‌ی Artificial را به Apple تغییر داد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا