شبكه اجتماعی

جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری توییتر به علت نقض حریم شخصی کاربران

طبق اسناد دادگاهی که روز چهارشنبه ارائه شد، شرکت توئیتر با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به سو استفاده از اطلاعات خصوصی افراد مانند شماره‌های تلفن همراه برای ارسال تبلیغات هدفمند موافقت کرده است.

به گزارش lastech از مهر، توئیتر به دروغ به کاربران گفته بود قرار است از اطلاعات یادشده استفاده‌های امنیتی به عمل آید، اما در عمل از آنها فقط در راستای نمایش تبلیغات و کسب درآمد استفاده کرده است.

طبق اسناد دادگاه، نقض «امنیت و حریم خصوصی» کاربران با سوءاستفاده از داده‌های آنان، بین ماه مه ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۹ رخ داده است.

پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب اعلام شده توسط وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا رخ می‌دهد. علاوه بر تسویه پولی، این توافقنامه، توئیتر را ملزم می‌کند تا شیوه‌های حرفه‌ای خود را بهبود ببخشد.

در بخشی از این شکایت آمده است: «در حالی که توئیتر به کاربران گفته بود شماره تلفن و آدرس ایمیل آن‌ها را برای ایمن کردن حساب‌هایشان جمع‌آوری می‌کند، اما در عمل از اطلاعات تماس کاربران برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای شناسایی مخاطبان دلخواهشان استفاده کرده است».

دیمین کایران، مدیر ارشد حریم خصوصی توئیتر، در بیانیه‌ای گفت که با این توافقنامه «ما با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در زمینه به روز رسانی‌های عملیاتی و بهبود برنامه‌ها هماهنگ شده ایم» تا از حریم خصوصی و امنیت کاربران محافظت کنیم.

مقامات آمریکایی می‌گویند از ۳.۴ میلیارد دلار درآمدی که توئیتر در سال ۲۰۱۹ به دست آورد، حدود ۳ میلیارد دلار از طریق تبلیغات بوده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا