عمومی

شرکت AMD اعلام کرد پردازنده‌های قدرتمند سری Ryzen 9000 در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) عرضه خواهند شد. ابتدا تصور می‌شد مدل‌های X3D این سری نیز با فاصله‌ی زمانی کوتاهی پس از مدل‌های استاندارد دردسترس خریداران قرار بگیرند. باتوجه‌به فاصله‌ی زمانی ۷ ماهه بین عرضه‌ی Ryzen 7000 و 7000X3D، انتظار می‌رفت مدل‌های 9000X3D در تاریخی نزدیک به رویداد CES 2025 روانه‌ی بازار شوند.

اکنون وب‌سایت Club386 با استناد به منبعی بسیار معتبر، گزارش می‌دهد که سری Ryzen 9000X3D احتمالاً زودتر از موعد، یعنی در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) عرضه خواهند شد. این زمان‌بندی جدید، نشان از فاصله‌ی دو ماهه در عرضه‌ی مدل‌های استاندارد و X3D دارد.

منبع موثقی در جریان نمایشگاه کامپیوتکس به Club386 اعلام کرده است پردازنده AMD مدل 9000X3D در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد. این تاریخ با زمان عرضه‌ی احتمالی عرضه‌ی مادربردهای X870E مطابقت دارد.

اطلاعات ارائه‌شده از طرف منبع Club386 با اطمینان بالایی همراه بوده و به‌نظر می‌رسد قابل استناد باشد. به‌هرحال، با درنظر گرفتن سابقه‌ی تغییر در برنامه‌های AMD برای عرضه‌ی پردازنده‌های این شرکت، همچنان تردیدهایی درمورد خبر مذکور وجود دارد. تا زمانی‌ که نمونه‌ای از این پردازنده‌ها در دست نداشته باشیم، هیچ‌چیز قطعی نخواهد بود و تاریخ عرضه می‌تواند به‌راحتی تغییر کند.

این احتمال وجود دارد که بین کلمات «معرفی» و «عرضه» کمی سردرگمی وجود داشته باشد. اگر AMD سری جدید X3D را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) معرفی کند، عرضه‌ی آن‌ها احتمالاً چند هفته بعد از رونمایی آغاز خواهد شد. Club386 به‌طور مشخص از کلمه‌ی «عرضه» استفاده کرده است. در‌ صورت صحت این خبر، سری Ryzen 9000X3D زودتر از موعد مورد انتظار در دسترس قرار خواهند گرفت.

AMD هنوز زمان عرضه‌ی پردازنده‌های جدید سری X3D را اعلام نکرده است، اما به تغییراتی در این محصولات اشاره دارد که ازجمله می‌توان به‌احتمال تغییر در حافظه‌ی کش 3D V-Cache اشاره کرد.

باتوجه‌به عرضه‌ی قریب‌الوقوع پردازنده اینتل سری Core Ultra 200 با نام رمز Arrow Lake-S در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری، بعید به‌نظر می‌رسد AMD بخواهد به این زودی دو به‌روزرسانی بزرگ برای سوکت AM5 خود منتشر کند.

آپدیت احتمالی سری X3D می‌تواند به AMD این امکان را بدهد تا در صورت اثبات رقابت‌پذیری با پردازنده‌های سری Arrow Lake، به‌سرعت جایگاه برتر را در بنچمارک‌ها از رقیب دیرینه‌اش پس بگیرد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا