عمومی

مکمل‌های روغن ماهی حاوی امگا ۳ برای سلامت قلب مفید هستند. مطالعه جدیدی نشان می‌دهد آن‌ها پرخاشگری را نیز کاهش می‌دهند. پژوهشگران می‌گویند این مکمل‌های بی‌خطر و رایج باید در همه جا از زمین بازی گرفته تا زندان‌ها استفاده شوند.

اعمال پرخاشگرانه آشکار شامل خشونت کلامی، خشونت فیزیکی و قلدری است. موارد پنهان پرخاشگری شامل خرابکاری و آسیب به اموال دیگران، آتش‌افروزی و سرقت می‌شود.

در بسیاری از سطوح، اگر رفتارهای پرخاشگرانه کم شود، شرایط جامعه بهتر خواهد شد. مطالعه جدیدی ممکن است راهی برای انجام این کار پیدا کرده باشد.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده‌اند مکمل‌های معمولی امگا ۳ پرخاشگری را کاهش می‌دهند. البته امگا ۳ راه‌حل جادویی نیست که مشکل خشونت را در جامعه حل کند اما براساس یافته‌های پژوهش جدید می‌تواند در کاهش خشونت تاثیر داشته باشد.

در سال ۲۰۰۱، دکتر جوزف هیبلن پژوهشگر ارشد مؤسسه ملی سلامت  آمریکا مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد بین مصرف مقادیر زیاد ماهی (منبع غنی امگا ۳) و نرخ پایین‌تر قتل ارتباط وجود دارد. سال بعد، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در بریتانیا مطالعه‌ای انجام دادند که در آن به زندانیان انگلیسی مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری داده شد. رفتارهای خشونت‌بار و ضداجتماعی در زندانیانی که مکمل‌های غذایی را دریافت می‌کردند، کمتر بود.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا