عمومی

بیمارستان‌های لندن پس از حمله‌‌ی باج‌افزاری به شرکت سینوویس (Synnovis)، یکی از پیمان‌کاران ارائه‌دهنده‌ی خدمات آزمایشگاهی، با اختلالات چشمگیری در ارائه‌ی خدمات درمانی مواجه شده‌اند. این حادثه که دوشنبه، ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) شناسایی شد، بر بیمارستان گای و سنت توماس و بیمارستان کینگز کالج و خدمات مراقبت‌های اولیه در جنوب‌شرقی لندن تأثیر گذاشته است.

به‌گزارش رویترز، حمله‌ی باج‌افزاری یادشده به لغو عمل‌‌های جراحی و نوبت‌های معاینه و ارجاع بیماران به سایر مراکز درمانی منجر شد. بخش انتقال خون به‌طور ویژه‌ای تحت‌تأثیر قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که تزریق اجزای خون فقط در مواقع اورژانسی و نیاز حیاتی انجام می‌گیرد. این حادثه به اعلام وضعیت اضطراری در چندین بیمارستان بزرگ لندن نیز منجر شده است.

حمله‌ی اخیر یادآور حمله‌ی باج‌افزار WannaCry در می ۲۰۱۷ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۶) است که باعث اختلال در کسب‌و‌کارها و خدمات دولتی در سراسر جهان، از‌جمله بیش از یک‌سوم از ۲۳۶ بنیاد خدمات ملی بهداشت (NHS) انگلستان و لغو بیش از ۱۹ هزار نوبت شد.

وزارت بهداشت و امور اجتماعی و خدمات ملی بهداشتِ انگلستان و مرکز ملی امنیت سایبری برای بررسی حادثه‌ی جاری و حمایت از سازمان‌های آسیب‌دیده همکاری می‌کنند.‌

حملات باج‌افزاری به نگرانی فزاینده‌ای در بریتانیا تبدیل شده‌اند و بخش بهداشت و درمان به‌طور ویژه در‌برابر آن آسیب‌پذیر است. دولت انگلستان قصد داشت در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برای مقابله با بحران باج‌افزارها هم‌فکری عمومی برگزار کند؛ اما این برنامه‌ها به‌دلیل برگزاری انتخابات به‌تعویق افتاده است.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا