معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جلسهای اعلام کرده که گزینه «عجله دارم» در تاکسیهای اینترنتی مصداق گرانفروشی نیست و سکوهای تاکسی اینترنتی میتواننند این گزینه را به خدمات خود برگردانند.
این نظر در حالی اعلام شده است که از اسفندماه گذشته پس از اختلاف نظرهای زیاد تاکسی اینترنتیهای اسنپ و تپسی گزینه عجله دارم را از خدمات خود حذف کردند.
اصل موضوع در بهمن ماه سال گذشته مطرح شد که سخنگوی سازمان تعزیرات در تذکری به مسئولان تاکسیهای اینترنتی اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» در تاکسیهای اینترنتی مصداق بارز گرانفروشی است و باید حذف شود. هرچند وزارت اقتصاد بعد از این اظهارنظر اعلام کرد که این گزینه تخلف نیست و همچنان باقی میماند.
همان زمان هم اختلافنظرها در این باره زیاد بود و غیر از پلتفرمها و افراد حقوقی، کاربران راننده و مسافر این تاکسیها هم با حذف آن مخالف بودند.
حتی تپسی با وجود تذکرهای سازمان تعزیرات برای حذف گزینه عجله دارم را به نظرسنجی گذاشت و از کاربران خود خواست در این باره نظر خود را ثبت کنند. اما این هم فایده نداشت و در نهایت مجبور به حذف این گزینه شد.
حال پس از گذشت چند ماه نامهای منتشر شده که در آن معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرده است که گزینه عجله دارم میتواند به خدمات تاکسیهای اینترنتی بازگردد.
منبع : زومیت
مجله خبری lastech