عمومی

کوالکام کنفرانس مطبوعاتی خود را در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ برگزار کرد. کوالکام در مراسمش بیشتر روی پردازنده‌ی پرحاشیه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و کامپیوترهای کوپایلت پلاس متمرکز شد.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، اعلام کرد که تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت به‌زودی برای کامپیوترهای دسکتاپ عرضه خواهد شد.

نمایش دستگاه‌های مبتنی‌بر اسنپدراگون ایکس الیت روی استیج مراسم کوالکام

کوالکام در زمان رونمایی از ایکس الیت اعلام کرد که این پردازنده مخصوص لپ‌تاپ‌ها خواهد بود؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد تصمیمش را عوض کرده است و می‌خواهد رقابت بسیار نزدیک‌تری با اینتل و AMD داشته باشد.

آل‌این‌وان‌ها یکی از گزینه‌هایی خواهد بود که اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند در آن‌ها استفاده شود. هنگامی که اپل استفاده از تراشه‌های اینتل را کنار گذاشت، آی مک ۲۴ اینچ فوق باریک معرفی کرد؛ رویکردی که می‌تواند در دنیای کامپیوترهای ویندوزی تکرار شود.

کوالکام در اسلایدهایش یک مینی‌ کامپیوتر به نمایش گذاشت که احتمال می‌رود همان محصولی باشد که کوالکام از آن به‌عنوان «فرم‌فکتورهای جدید» یاد می‌کند.

درحال‌حاضر هیچ‌یک از کامپیوترهای دسکتاپ از قابلیت‌های کوپایلت پلاس پشتیبانی نمی‌کنند؛ بدین‌ترتیب عرضه‌ی کامپیوترهایی با تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند این مشکل را حل کند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا