عمومی

فوری: هوش مصنوعی Meta AI وارد اینستاگرام و واتساپ شد

فوری: هوش مصنوعی Meta AI وارد اینستاگرام و واتساپ شد

چت‌بات ChatGPT جنگ اصلی هوش مصنوعی را شروع کرد و حالا متا به‌دنبال برنده‌شدن در این رقابت بزرگ است. شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ برای دست‌یابی به این هدف، قصد دارد دستیار هوش مصنوعی Meta AI را وارد بخش جست‌و‌جوی اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و مسنجر کند. به‌علاوه Meta AI مستقیماً وارد فید اصلی فیسبوک خواهد شد.

متا می‌گوید که امکان چت‌کردن با هوش مصنوعی Meta AI در بخش پیام‌رسانیِ شبکه‌های اجتماعی این شرکت وجود خواهد داشت و حالا برای اولین بار می‌توان ازطریق وب‌سایتی مستقل نیز به هوش مصنوعی Meta AI دسترسی پیدا کرد. هدف نهایی Meta AI، تبدیل‌شدن به هوشمندترین دستیار هوش مصنوعی رایگان دنیا است.

نسخه هوش مصنوعی اینستاگرام بخش دایرکت

Meta

متا برای تقویت عملکرد هوش مصنوعی خود، مدل زبانی بزرگ جدیدی به نام Llama 3 را نیز معرفی کرد که همچون نسخه‌های قبلی، متن‌باز است.

متا می‌گوید Llama 3 مدل‌های هم‌رده‌اش را در بنچمارک‌های اصلی شکست می‌دهد و نسبت‌به نسخه‌ی قبل در پردازش کدها عملکرد بهتری دارد.

متا دو نسخه‌ی کوچک‌تر از Llama 3 را در دسترس قرار داده است و قصد دارد نسخه‌ی اصلی و چند حالته را در ماه‌های آینده منتشر کند.

ورود هوش مصنوعی متا به بخش دایرکت اینستاگرام

Meta

دستیار Meta AI تنها چت‌باتی است که نتایج بلادرنگ جست‌و‌جوی بینگ و گوگل را یک‌جا ارائه می‌دهد. پس از این‌که سؤال‌تان را بپرسید، خود چت‌بات انتخاب می‌کند که برای پاسخ‌دادن به آن از گوگل استفاده کند یا بینگ.

سیستم تولید تصویر Meta AI نیز به‌روزرسانی شده است تا بتواند انیمیشن (یا شاید بهتر باشد بگوییم GIF) بسازد. به‌علاوه، تصاویر باکیفیت هوش مصنوعی به‌صورت لحظه‌ای در حین تایپ‌کردن متن تولید می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط

Meta AI تا امروز صرفاً به‌صورت محدود در آمریکا قابل دسترس بود، اما ازاین‌پس می‌توان در استرالیا، کانادا، جامائیکا، نیوزیلند، پاکستان، سنگاپور و تعداد زیادی از کشورهای دیگر به آن دسترسی پیدا کرد. متا می‌گوید Meta AI فعلاً از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، اما زبان‌های جدید نیز در راه هستند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا