رمز ارز

جزییات کاهش کارمزد تراکنش اتریوم!

زمان مطالعه: دقیقه

کارمزدهای گس اتریوم بر اساس گیگاوی (Gwei) است و کاربران برای انجام هرگونه فعالیت بر بستر این بلاکچین، ملزم به پرداخت آن هستند. با افزایش ازدحام شبکه، هزینه گس نیز معمولا به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.
در ابتدای ماه جاری میلادی، کارمزدهای اتریوم به دلیل سقوط ترا و باوجود کاهش شدید قیمت اتریوم، شدیدا افزایش یافتند. پس‌ از این که استیبل کوین TerraUSD پیوند خود را با دلار از دست داد، کاربران بیش‌ از پیش به استیبل کوین‌های مستقر در شبکه اتریوم روی آوردند. در پی آن، تتر و USDC Circle برای مدتی کوتاه بیشترین گس را در شبکه اتریوم سوزاندند. اما اکنون و پس از فروکش کردن آشوب بازار، بر اساس گزارش Santiment هزینه گس اتریوم به کمترین مقدار خود از تابستان گذشته یعنی ۲.۵۴ دلار رسیده است.
این در حالی است که انتقادها به اتریوم به دلیل هزینه بالای کارمزد تراکنش‌ها همچنان بالاست و همین نقطه‌ضعف، سبب پیدایش بلاکچین‌های رقیب مانند آوالانچ و سولانا شده است. با این‌ حال، انتظار می‌رود این مشکل پس از ادغام با اتریوم ۲ و با کمک فناوری شاردینگ حل شود.
ویتالیک بوترین، خالق و بنیانگذار اتریوم، اخیرا از احتمال راه‌اندازی اتریوم ۲ در ماه آگوست خبر داد. انتظار می‌رود این ادغام، مصرف انرژی اتریوم را نیز به‌شدت کاهش دهد.

رمزارز نیوز در اینستاگرام

آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.
مشاهده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا