عمومی

گزارش The Information نشان می‌دهد مایکروسافت نگران همکاری اپل و OpenAI است. مذاکرات مربوط‌به این همکاری از اواسط سال ۲۰۲۳ در جریان بوده‌اند.

ظاهراً اپل در حال توسعه‌ی ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سیستم‌های عامل خود است و OpenAI نقش بزرگی در تقویت برخی از این ویژگی‌ها ایفا خواهد کرد.

پس از دیدار مدیران اپل با سم آلتمن (مدیرعامل OpenAI) و سایر اعضای شرکت، دو طرف به توافقی دست یافتند تا کارمندان اپل برای آزمایش‌های داخلی به API-های OpenAI دسترسی داشته باشند.

مهندسان اپل در آزمایش‌های داخلی، ChatGPT‌ را به سیری متصل کردند و دموهای قابل‌توجهی از مدیریت سؤال‌های پیچیده‌تر از حد معمول ایجاد کردند؛ منابع آگاه می‌گویند اپل در نظر دارد با استفاده از فناوری‌های OpenAI، توسعه‌ی سیری را به‌جایی برساند که به سؤالات پیچیده‌تر پاسخ دهد و حتی آن را به یک چت‌بات تبدیل کند.

مایکروسافت نگران مشارکت اپل و OpenAI است؛ چراکه مایکروسافت به OpenAI اجازه داده که از دیتاسنترهایش برای تقویت ChatGPT استفاده کند.

به ادعای سایت اینفورمیشن، آلتمن در دیدار اخیرش با ساتیا نادلا درباره‌ی این نگرانی‌ها صبحت کرد. مایکروسافت احتمالاً از شراکت اپل و OpenAI درآمد بیشتری کسب می‌کند؛ اما درعین‌حال، قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به‌طور مستقیم با مایکروسافت رقابت خواهند کرد.

اپل هم‌زمان با مذاکره با OpenAI سعی کرد با گوگل برای استفاده از جمنای در iOS 18 به توافق برسد. جدای از آن، اپل روی مدل زبانی آفلاین خود کار می‌کند تا کارهای ساده‌تری مانند خلاصه کردن متون را انجام دهد.

اولین پیش‌نمایش ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی iOS 18 در ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) در مراسم WWDC 2024 معرفی خواهد شد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا