عمومی

تاکائو دوئی، فضانورد سابق آژانس فضایی ژاپن (جاکسا) و استاد دانشگاه کیوتو، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ماهواره‌هایی که از فلز ساخته نشده‌اند، باید به نوع رایج ماهواره‌ها تبدیل شوند.»

لیگنوست قرار است در ماه سپتامبر با موشک اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی پرتاب و به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل شود. فضانوردان سپس لیگنوست را به مدار می‌فرستند و به‌منظور ارزیابی قدرت و توانایی آن در مقاومت در برابر نوسانات شدید دما، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی ماهواره انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید

سخنگوی سومیتومو فارستری گفت: « داده‌ها از ماهواره برای پژوهشگران ارسال خواهد شد تا آن‌ها بتوانند نشانه‌های فشار و توانایی ماهواره در تحمل تغییرات شدید دما را بررسی کنند.» ماهواره‌ی چوبی ژاپن فقط ۵ تا ۶ ماه عملیاتی خواهد بود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پرتاب ماهواره‌ها در سال‌های آینده به‌طور تصاعدی افزایش خواهد یافت؛ بدین معنی که تعداد فزاینده‌ای از ماهواره‌های ازکارافتاده پس از اتمام ماموریتشان به جو زمین بازخواهند گشت. درنتیجه برای حذف بقایای ماهواره‌ها و فضاپیماها از مدار زمین، به راهکارهای موثر فوری نیاز داریم.

اکنون پروژه‌ی پیشگامانه‌ی ماهواره چوبی گام مهمی رو به جلو در مبارزه با زباله‌های فضایی محسوب می‌شود و در صورت موفقیت می‌تواند مسیر را برای نسل جدیدی از ماهواره‌های سازگار با محیط‌زیست هموار کند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا