عمومی

در چند سال اخیر تنوع اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر، با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است؛ تا جایی که پیداکردن یک برنامه‌ی خوب و مفید که دقیقاً همان امکاناتی را که ادعا می‌کند در اختیار کاربران قرار دهد و از طرفی رایگان باشد، کمی سخت است.

برنامه‌ی Photo Lab به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و کم‌حجم‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید شناخته می‌شود که امکانات و افکت‌های متنوعی برای ویرایش تصاویر دارد. در این مقاله، علاوه‌بر معرفی بخش‌های مختلف این اپلیکیشن، با طریقه‌ی استفاده از برنامه فوتولب نیز آشنا خواهیم شد.

برنامه Photo Lab Picture Editor & Art یا به‌اختصار Photo Lab، یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر است که با تکیه‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی، می‌تواند تصاویر مختلف را ویرایش کند. بزرگترین نقطه‌ی قوت این اپلیکیشن این است که برخلاف نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، برای کار با آن نیازی به دانش تخصصی در هیچ زمینه‌ای ندارید و به‌آسانی می‌توانید تصاویر دلخواه خود را با افکت‌های متنوع این برنامه ویرایش کنید.

درحال حاضر، اپلیکیشن Photo Lab برای سیستم‌عامل اندروید و iOS با دو نام مختلف در دسترس است. کاربران تبلت و گوشی آیفون می‌توانند این برنامه را با نام Photo Lab Editor: AI Filter از اپ استور به‌صورت رایگان دانلود کنند.

دانلود اپلیکیشن Photo Lab در گوگل پلی نیز مانند اپ استور رایگان است. کاربران پس از نصب این اپلیکیشن روی گوشی یا تبلت خود، به مجموعه‌ی گسترده‌ای از افکت‌های مختلف برای ویرایش عکس دسترسی دارند. تنوع افکت‌های رایگان این برنامه، بسیار قابل توجه است؛ اما برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌ی Photo Lab از جمله ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس، صرفاً با خرید اشتراک نسخه‌ی پرو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

قابلیت ها و امکانات برنامه Photo Lab

اپلیکیشن Photo Lab با بیش از ۹۰۰ افکت مختلف که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند، قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان پیاده‌سازی ویرایش‌های دلخواه روی تصاویر، ساخت کارت‌پستال و حتی تولید عکس‌های انیمیشنی، از جمله امکانات این اپلیکیشن جذاب است.

تصاویر تولید شده توسط Photo Lab امکان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف را دارند. علاوه‌بر این، در صورت تمایل می‌توانید تصویر ویرایش شده را با یک هشتگ دلخواه در داخل خود برنامه Photo Lab به‌اشتراک بگذارید تا به‌عنوان یک افکت نمونه به سایر کاربران پیشنهاد شود.

تمام افکت‌های این اپلیکیشن، در قالب دسته‌بندی‌های مختلفی که توسط خود برنامه یا سایر کاربران ایجاد شده است، دردسترس شما قرار می‌گیرند و می‌توانید به‌دلخواه، از هر یک از آن‌ها برای ویرایش تصویر خود استفاده کنید. هر یک از بخش‌های مختلف برنامه‌ی Photo Lab، امکانات خاصی را ارائه می‌دهند که در ادامه، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن با صفحه‌ای مشابه شکل زیر روبرو می‌شوید. در این صفحه، ۵ بخش مختلف وجود دارد که عبارت‌اند از:

این بخش، شامل سه گزینه‌ی Combpos (ساخت افکت)، Favorites (افکت‌های موردعلاقه) و بخش Recently used (افکت‌های اخیراً استفاده شده) است.

این قسمت همان بخشی است که شما تصاویر دلخواه خود را در آنجا با استفاده از ده‌ها افکت مختلف هوش مصنوعی ویرایش می‌کنید.

بخش Looklab در برنامه Photo Lab
بخش Feed در برنامه Photo Lab

در این بخش، جدیدترین افکت‌های پیشنهادی خود برنامه یا کاربران نمایش داده می‌شود. این افکت‌ها در سه دسته‌بندی Top و Trending و Recent تفکیک شده‌اند؛ علاوه‌بر این، می‌توانید افکت‌های خود را از طریق هشتگ‌های درج شده در بالای صفحه نیز پیدا کنید.

در این بخش، امکان ساخت نسخه‌ای فرضی از یک تصویر واقعی توسط هوش مصنوعی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. متأسفانه تمام افکت‌های ارائه شده در این بخش، صرفاً در نسخه‌ی پرو اپلیکیشن Photo Lab دردسترس هستند.

بخش ArtLook در برنامه Photo Lab
بخش Categorise در برنامه Photo Lab

در این قسمت، تمام افکت‌های برنامه در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند که به‌تناسب علاقه‌ی خود می‌توانید افکت موردنظرتان را سریع‌تر پیدا کنید.

آموزش برنامه Photo Lab

کار کردن با این اپلیکیشن، ساده است و پس از بارگذاری عکس دلخواهتان در برنامه و انتخاب افکت مورد نظر، کافی است کمی صبور باشید تا هوش مصنوعی Photo Lab ویرایش مربوط‌به افکت انتخاب شده را روی تصویر اعمال کند.

نسخه‌ی رایگان Photo Lab افکت‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد؛ باوجوداین، برخی از کاربران، نسخه‌های مود شده‌ی این برنامه را روی دستگاه خود نصب می‌کنند. فارغ از محدودیت‌های امنیتی اندروید ۱۲ به بالا برای نصب برنامه‌های دانلود شده از منابع ناشناس و نسخه‌های مود شده‌ی اپلیکیشن‌ها، توصیه ما این است که این برنامه را صرفاً از طریق اپ‌استور یا گوگل‌پلی دانلود کنید و برای دسترسی به چند افکت بیشتر، اطلاعات دستگاه خود را در معرض دسترسی برنامه‌هایی با منبع ناشناس قرار ندهید.

شما می‌توانید اپلیکیشن Photo Lab را از لینک زیر برای دستگاه‌های اندرویدی و آیفون دانلود کنید:

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا