عمومی

سرعت پایین و سنگین‌بودن مرورگرها از مدت‌ها قبل به یکی از مشکلات آزاردهنده تبدیل شده است. اکنون مایکروسافت برای رفع این معضل دست‌به‌کار شده و برای دست‌یابی به هدفش قصد حذف هیچ قابلیتی را ندارد. این شرکت برای بهبود سرعت، درحال ارتقای رابط کاربری اج است و بهینه‌سازی‌ها را از منوی Browser Essentials آغاز کرده.

منوی Browser Essentials اج که اطلاعاتی در مورد عملکرد این مرورگر نشان می‌دهد، به‌لطف انتقال به معماری WebUI 2.0، حالا ۴۲ درصد سریع‌تر شده است.

در ویدیوی زیر می‌توانید مقایسه‌ای از سرعت بارگذاری منوی Browser Essentials در WebUI 2.0 را با نسخه‌های قبلی مبتنی‌بر React و WebUI مشاهده کنید. مایکروسافت ادعا می‌کند این منو در دستگاه‌هایی که از SSD بهره نمی‌برند یا کمتر از ۸ گیگابایت رم دارند، تا ۷۶ درصد سریع‌تر از قبل عمل می‌کند.

به‌نوشته‌ی ورج، مایکروسافت در نسخه‌ی ۱۲۴ مرورگر اج، منوی بوک‌مارک‌ها را نیز بهینه کرده و سرعت آن را تا ۴۰ درصد افزایش داده است. قابلیت‌های تاریخچه‌ی مرورگر، دانلودها و کیف پول الکترونیکی نیز در نهایت تحت به‌روزرسانی WebUI 2.0 قرار خواهند گرفت.

مایکروسافت می‌گوید دلیل توسعه‌ی WebUI 2.0، کشف استفاده از بسته‌های حجیم کد در بسیاری از اجزای اج بوده است. WebUI 2.0 با کوچک‌سازی این بسته‌ها و استفاده از معماری ماژولار، مشکل را برطرف می‌کند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا