عمومی

برخلاف شایعات سامسونگ احتمالاً گلکسی S23 را نیز با تراشه Exynos عرضه می‌کند

براساس گزارش سم‌موبایل به‌ نقل از گلکسی‌کلاب، سامسونگ مشغول کار روی دو تراشه‌ی جدید سری Exynos است که یکی از آن‌‌ها در گوشی‌های پرچم‌دار و دیگری در گوشی‌های میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گزارش جدید با شایعه‌ی چند روز اخیر که اعلام می‌کرد سامسونگ سال آینده گوشی گلکسی S23 را با تراشه اگزینوس عرضه نمی‌کند در تناقض است.

منابع گلکسی‌کلاب می‌گویند سامسونگ در حال کار روی تراشه‌ای است که شماره‌مدل آن به شماره‌مدل تراشه‌ی Exynos 2200 گوشی گلکسی S22 شباهت دارد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی جدید Exynos 2200 محسوب می‌شود. به‌طور مشخص‌تر این تراشه‌ی جدید دارای شماره‌مدل S5E9935 است، درحالی‌که تراشه‌ی Exynos 2200 از شماره‌مدل S5E9925 استفاده می‌کرد.

بدین ترتیب تولید تراشه‌ی Exynos 2300 در سال آینده‌ی میلادی تقریباً قطعی به نظر می‌رسد و گلکسی S23 منطقی‌ترین گزینه برای استفاده از این تراشه است. متأسفانه درحال‌حاضر به اطلاعات دیگری دسترسی نداریم و نمی‌دانیم تراشه‌ی پرچم‌دار جدید سامسونگ قرار است چه تغییراتی به خود ببیند. همچنین مشخص نیست که این سیستم-روی-چیپ از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی واحد گرافیکی Xclipse شرکت AMD استفاده می‌کند یا خیر.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ احتمالاً تراشه اگزینوس را در گلکسی S23 و گلکسی S24 کنار خواهد گذاشت
  • تراشه اگزینوس سامسونگ بخش بزرگی از سهم بازار گوشی‌های پریمیوم را از دست داده است

تراشه‌ی دیگری که سامسونگ هم‌اکنون مشغول تولید آن است شماره‌مدل S5E8535 دارد. گمانه‌زنی درباره‌ی ماهیت این تراشه کمی سخت‌تر است. Exynos 1280 که در گوشی‌هایی مثل گلکسی A33 و گلکسی A53 استفاده شده از شماره‌مدل S5E8825 استفاده می‌کند. بنابراین S5E8535 احتمالاً تراشه‌ای پایین‌رده‌تر برای گوشی‌های اقتصادی شرکت کره‌ای باشد.

با در نظر گرفتن این‌ که فعلاً تنها به شماره‌مدل تراشه‌ها دسترسی داریم، هیچ‌چیز قطعی نیست. در هر صورت امیدواریم سامسونگ تراشه‌های جدیدش را بهینه‌ کند تا مسائلی که برای Exynos 2200 و Exynos 1280 پیش آمد، بار دیگر تکرار نشود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا