عمومی

ظاهراً نوکیا در آستانه‌ی جایگزینی با هواوی برای تأمین تجهیزات 5G کشور پرتغال قرار دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند شرکت فنلاندی درحال امضای قراردادهای جدید با اپراتورهای مخابراتی ازجمله MNO MEO است و درنتیجه عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی زیرساخت‌های 5G را از هواوی خواهد گرفت.

هواوی تاکنون تنها تأمین‌کننده‌ی تجهیزات 5G اپراتور MEO در پرتغال بوده است، اما نوکیا آمادگی دارد این روند را متوقف کند. دلیل این امر، پیروی شرکت‌های پرتغالی از دستورالعمل‌های اتحادیه‌ی اروپا و حذف تدریجی فروشندگان چینی از بازار به‌دلیل مسائل امنیتی است.

به‌گزارش رویترز، MEO پیش از حذف کامل تجهیزات شبکه‌ی 5G هواوی از هسته مرکزی خود، به‌دنبال جایگزینی برای آن بود. با اینکه MEO اکنون هواوی را به‌طور کامل از شبکه‌ی 5G خود کنار گذاشته است، اما این موضوع به معنای ورود کامل نوکیا نیست.

نوکیا و MEO با یکدیگر به توافق رسیده‌اند اما هنوز قراردادی امضاء نکرده‌اند. به‌نظر می‌رسد مراسم امضاء توافق‌نامه‌ی مذکور ماه آینده برگزار خواهد شد.

تومی اوييتو، رئیس شبکه‌های موبایلی نوکیا، می‌گوید: «در سال‌های اخیر، MEO فقط از تجهیزات هواوی در شبکه‌ی دسترسی رادیویی (RAN) استفاده کرده است. این شرکت ۱۰۰ درصد سهم بازار را در نسل‌های دوم، سوم و چهارم شبکه‌ی تلفن همراه در اختیار داشته است و اکنون درحال جایگزینی هواوی در پرتغال هستیم.»

هواوی همواره در صدر فهرست تأمین‌کنندگان تجهیزات 5G برای RAN قرار داشته است. این شرکت بارها از نوکیا و اریکسون پیشی گرفته و آن‌ها را مجبور به تعدیل نیرو و جست‌و‌جوی زمینه‌های دیگر برای گسترش شبکه‌هایشان کرده است.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا