عمومی

ویندوز کوپایلت که به‌عنوان جایگزینی برای دستیار شخصی کورتانا معرفی شده‌ است، می‌تواند به تمام سؤالاتتان پاسخ دهد، محتواهای طولانی را خلاصه‌نویسی کند و به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای ساخت عکس با دریافت توضیحی ساده، تصاویر و لوگوهای خلاقانه ایجاد کند (اگر تاکنون از این قابلیت استفاده نکرده‌اید، مقاله‌ی آموزش تولید عکس با هوش مصنوعی بینگ جدید به‌ شما کمک خواهد کرد).

اگرچه مایکروسافت هوش مصنوعی کوپایلت را برای سرعت بخشیدن به کارها و افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان با ویندوز ۱۱ ادغام کرده است، چنانچه از این قابلیت استفاده نمی‌کنید، ضرورتی هم ندارد که نماد آن را در نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ را تحمل کنید. بنابراین در مقاله‌ی پیش رو، نحوه‌ی غیر فعال‌سازی قابلیت Windows Copilot از ویندوز ۱۱ را آموزش می‌دهیم.

نحوه غیرفعال کردن کوپایلت در ویندوز 11

به دو روش مختلف می‌توانید کوپایلت را در ویندوز ۱۱ غیرفعال کنید:‌ اولی از طریق تنظیمات ویندوز انجام می‌شود که راهکار ساده‌تری محسوب می‌شود و فقط نماد این ابزار را از نوار وظیفه حذف می‌کند. روش دوم انجام برخی تنظیمات از طریق ویرایشگر Group Policy است که باعث غیرفعال شدن کاملِ ویندوز کوپایلت می‌شود. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم.

حذف نماد ویندوز کوپایلت از تسکبار ویندوز 11

اگرچه آیکون ویندوز کوپایلت در نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، اگر می‌خواهید با حذف این نماد تسکبار را خلوت‌تر کنید، مراحل زیر را پیش ببرید:

نوشته های مشابه
  • در تنظیمات ویندوز ۱۱ به بخش Personalization وارد شوید.
  • به طرف پایین اسکرول کنید و روی Taskbar ضربه بزنید.
حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا