عمومی

صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی گلکسی A25 از نوع OLED و دارای وضوح FHD است که تفاوتی با گلکسی A24 ندارد اما نرخ نوسازی آن از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا کرده که خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ محسوب می‌شود.

نرخ‌نوسازی بیشتر یعنی اسکرول کردن در صفحات نرم‌تر صورت می‌گیرد. سامسونگ می‌گوید که حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که برای یک گوشی میان‌رده ایدئال به‌نظر می‌رسد. یکی از تفاوت‌های اصلی گلکسی A25 با سایر مدل‌های خانواده‌ی A در سال ۲۰۲۴، قرار گرفتن دوربین سلفی آن در بریدگی قطره‌ای (به‌جای پانچ‌هول) است.

سامسونگ از پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ در میان‌رده‌ی خود استفاده کرده است که نسبت به پردازنده Helio G99 در A24، حدود ۱۰ درصد در پردازش‌های مخلتف عملکرد بهتری دارد. گوشی در اجرای دستورات مختلف در کاربری روزانه هیچ مشکلی ندارد و همه‌چیز نسبتاً سریع انجام می‌شود. در اجرای بازی‌هایی مانند PUBG یا کال آو دیوتی موبایل، A25 می‌تواند بازی‌ها را در تنظیمات متوسط با نرخ فریم مناسبی (حدود ۴۰ فریم‌برثانیه) اجرا کند که خبر خوشی برای گیمرهای موبایل خواهد بود.

دوربین‌ها در گلگسی A25 نسبت به A24 تغییر زیادی نداشته‌اند و از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ اما دوربین اولتراواید از ۵ به ۸ مگاپیکسل ارتقا یافته است. همچنین به‌دلیل استفاده از پردازنده قدرتمندتر، اکنون می‌توانید ویدیو‌های 4K هم ضبط کنید. در نگاهی کلی، دوربین A25 در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و برای کاربرانی که به‌دنبال عکاسی معمولی هستند، کار راه‌انداز خواهد بود.

گلکسی A25 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. متأسفانه از شارژر درون جعبه خبری نیست. در بازه‌ی قیمتی مشابه می‌توانید سراغ پوکو M6 پرو نیز بروید که طراحی نسبتاً مدرن‌تری در بخش نمایشگر دارد و از شارژر پرسرعت درون جعبه نیز بهره می‌برد؛ اما به‌ خاطر داشته باشید که دوربین‌های A25 عکس‌های بهتری ثبت می‌کنند.

بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ تا ۱۵ میلیون تومان

اگر کمی بودجه‌ی خود را افزایش دهید، پردازنده‌ی قدرتمندتر و طراحی جدیدتری نصیبتان می‌شود؛ اما در این بازه‌ی قیمتی، رقبای قدری نیز در برابر گوشی‌های سامسونگ قد علم می‌کنند.

گلکسی A35 سامسونگ

گلکسی A35 سامسونگ با بازطراحی پنل جلویی، بالأخره طراحی دوربین سلفی را تغییر داد تا ظاهر شیک‌تری به میان‌رده‌ی خود ببخشد. صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ از ابعاد ۶٫۶ اینچی و پنل OLED در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از این نظر تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد؛ اما محافظ صفحه‌نمایش، بهبودهایی را تجربه می‌کند. بد نیست اشاره کنیم که در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان گوشی پوکو X6 شیائومی، با صفحه‌نمایش 1.5K، شاید برای برخی از کاربران ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا