کلارنا (Klarna)، شرکت سوئدی پیشرو در حوزهی فینتک، جزو پیشگامان استفاده از هوش مصنوعی محسوب میشود. این شرکت میگوید با بهکارگیری هوش مصنوعی برای اجرای کمپینهای بازاریابی و تولید تصویر، بهطور سالانه حدود ۱۰ میلیون دلار در هزینههای خود صرفهجویی میکند.
طبق اعلام کلارنا، این شرکت در سهماههی اول ۲۰۲۴ بودجهی فروش و بازاریابی خود را ۱۱ درصد کاهش داد که ۳۷ درصد از صرفهجوییاش بهلطف استفاده از هوش مصنوعی و افزایش تعداد کمپینهای تبلیغاتی بهدست آمد.
به گزارش رویترز، کلارنا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مثل میدجرنی، DALL-E و Firefly موفق شده است هزینههای تولید تصویر خود را تا ۶ میلیون دلار کاهش دهد. کلارنا با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر اپلیکیشن و وبسایت خود را بهصورت هفتگی بهروزرسانی میکند.
کلارنا در سهماههی اول ۲۰۲۴ با استفاده از هوش مصنوعی بیش از ۱٬۰۰۰ تصویر تولید کرد و گفت مدتزمان مورد نیاز برای ساخت تصویر از ۶ هفته به یک هفته کاهش یافته است.
کلارنا قبلاً برای توسعهی دستیار هوش مصنوعی در بخش خدمات مشتریان خود با OpenAI همکاری کرده است. طبق ادعای این شرکت، چتبات مذکور کار ۷۰۰ نیروی تماموقت را انجام میدهد.
منبع : زومیت
مجله خبری lastech