عمومی

اپل یک بازی شبیه‌ تتریس با نام Stacker را برای آیپاد ساخته بود که اخیراً روی نمونه‌ی اولیه‌ی نسل سوم موزیک پلیر این شرکت رؤیت شده است اما هرگز به انتشار عمومی نرسید.

بازی Stacker را فردی که در شبکه‌ی اجتماعی ایکس با نام مستعار AppleDemoYT شناخته می‌شود، شناسایی کرد.

AppleDemoYT نمونه‌ی اولیه‌ی نسل سوم آیپاد را با شماره‌‌مدل A1023 شناسایی کرد؛ دستگاهی که نسخه‌ی اولیه‌ی سیستم‌عامل iPodOS 2.0 را اجرا می‌کرد و بازی Stacker روی آن نصب بود.

سبک بازی Stacker اپل شباهت زیادی به تتریس (Tetris) دارد. قطعات بازی با استفاده از چرخ اسکرول آیپاد به چپ و راست حرکت داده می‌شوند و با فشردن دکمه‌ی وسط، به‌سرعت پایین می‌افتند. هدف نهایی بازی دقیقاً مثل تتریس، چینش قطعات و حذف خطوط برای کسب امتیاز است.

نوشته های مشابه

آیپاد در نهایت بازی‌های دیگری ازجمله Brick و Solitaire را به‌صورت رسمی دریافت کرد، اما Stacker هیچ‌گاه برای این دستگاه منتشر نشد. تونی فادل، معاون سابق اپل، در پاسخ به سؤال AppleDemoYT درمورد دلیل منتشرنشدن Stacker اعلام کرد انتشار بازی به نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل آیپاد موکول شده بود که هرگز اتفاق نیفتاد.

آیپاد از نسل چهار به بعد میزبان نسخه‌ی رسمی بازی تتریس و همچنین بازی‌های دیگری مثل Bejeweled ،Mini Golf ،Mahjong ،Zuma ،Cubis 2 و Pac-Man شد. انتشار این بازی‌ها پیش‌ از راه‌اندازی اپ‌ استور صورت گرفت و با توقف تولید آیپاد کلاسیک در سال ۲۰۱۴ و پایان عمر آیپاد تاچ در سال ۲۰۲۲، دوران آیپادهای مستقل به پایان رسید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا