عمومی

BMW از خودرو مفهومی Skytop، یک کوپه‌ی دو نفره‌ی بدون سقف، پرده‌برداری کرد که از مدل‌های گذشته‌ الهام گرفته است.

آدریان ون هوی‌دونک، رئیس طراحی گروه بی‌ام‌و، می‌گوید: «خودرو مفهومی اسکایتاپ طراحی واقعاً منحصربه‌فردی دارد. این خودرو ترکیبی از پویاییِ رانندگی و ظرافت را در بالاترین سطح ارائه می‌دهد که قابل مقایسه با اجداد تاریخی‌اش، مانند بی‌ام‌و Z8 یا بی‌ام‌و ۵۰۳ است.»

نمای جلو خودرو کانسپت BMW Skytop
نمای عقب خودرو کانسپت BMW Skytop

شباهت اسکایتاپ با رودستر Z8 مشهود است. چراغ‌های جلو و عقب نازک با الهام از ظاهر کوسه‌ طراحی شده‌اند. برخی دیگر از عناصر طراحی اسکایتاپ از خودروهای رودستر اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ الهام گرفته‌اند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو کانسپت BMW Skytop

BMW

طراحی اسکایتاپ نسبت‌های مشابهی با سری ۸ دارد. این خودرو از موتور ۴٫۴ لیتری V8 با قدرت ۶۱۷ اسب‌بخار درست مانند مدل M8 Competition استفاده می‌کند.

بی‌ام‌و مشخصات فنی بیشتری از کانسپت جدیدش ارائه نکرده است؛ اما احتمالاً اسکایتاپ از همان گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار و سیستم چهارچرخ‌محرک پیشرفته‌ی مدل M8 Competition استفاده می‌کند.

طراحی داشبورد مستقیماً از سری ۸ برگرفته شده است و تفاوت خاصی با آن ندارد. نمایشگر سیستم‌ اطلاعات‌سرگرمی در بالای داشبورد و دسته‌دنده و سایر کنترلرها روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند.

سقف خودرو دو تکه است و می‌توان آن را به‌صورت دستی جمع و در قسمت صندوق عقب نگهداری کرد. بعید به‌نظر می‌رسد که کانسپت اسکایتاپ به خط تولید راه یابد؛ چراکه بی‌ام‌و همین حالا سری ۸ را در خط تولید دارد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا