تکنولوژی

شرکای اروپایی ایران خودرو؛ در انتظار امضای برجام

ایران‌خودرو می‌گوید اگر برجام احیا شود با دو برند اروپایی همکاری خود را آغاز خواهد کرد. البته فعلا نام این دو برند فاش نشده است. براساس گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو این شرکت در حال مذاکره با دو برند معروف اروپایی است تا در صورت احیای برجام، همکاری خود با آن‌ها را آغاز ‌کند، براساس برخی گمانه زنی ها، این دو برند می تواند مرسدس بنز و گروه بزرگ مشارکتی فیات کرایسلر و پژو سیتروئن باشد که یک شرکت تلفیقی اروپایی و آمریکایی محسوب می شود.

از این رو، خط تولید این برندهای سابقه‌دار ممکن است خارج از اروپا باشد. وضعیت صنعت خودروسازی بدون شک در صورت احیای برجام بهبود می‌یابد. چون شرکت‌های تولیدکننده علاوه بر افزایش تیراژ محصولات باکیفیت می‌توانند با شرکت‌های خارجی همکاری داشته و خودروهای مونتاژی جذاب و پرطرفدار را روانه بازار ایران کنند.

مدیرعامل ضمن اشاره بر همکاری ایران‌خودرو با دو برند اروپایی معروف، از برنامه‌های آتی شرکت برای تکمیل و عرضه هر چه سریع‌تر خودروهای ناقص خبر داد. به گفته وی، عدم تولید خودروهای ناقص می‌تواند تأثیر مثبتی در کاهش قیمت محصولات داشته باشد.

در حال حاضر صنعت خودروسازی داخلی به سبب تحریم‌ها و ورود قطعات بی‌کیفیت، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. ایران‌خودرو با شناسایی مشکلات مربوطه، درصدد است گام‌هایی را برای ارتقای کیفیت محصولات خود بردارد.

لازم به ذکر است که با توجه به گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو به نظر نمی‌رسد که یکی از این دو شرکت پژو باشد چراکه همچنان از گذشته بین ایران‌خودرو و پژو بر سر مسائل مالی اختلاف وجود دارد و با این اوصاف لازمه برقراری هر گونه همکاری در وهله نخست رفع اختلافات مذکور است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا