بازی

پشتیبانی از ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ رسما به پایان رسید

پشتیبانی از ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ رسما به پایان رسید

پشتیبانی رسمی مایکروسافت برای ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ امروز به پایان می‌رسد. در حالی که همچنان می‌توانید از هر سه سیستم عامل استفاده کنید، اما هیچ گونه کمک فنی در کار نخواهد بود. هر گونه نقص امنیتی که ظاهر شود، دیگر اصلاح نخواهد شد.

برای گیمرهای پی‌سی، این اتفاق احتمالاً مصیبت بزرگی نیست. آخرین نظرسنجی استیم نشان داد که نسخه‌های ۷ و ۸ تنها ۲.۱۸ درصد از جمع کل گیمرها را تشکیل می‌دهند.

ویندوز ۷ از ژانویه ۲۰۲۰، زمانی که سرویس روتین حذف شد و تنها آپدیت‌های امنیتی حیاتی تحت برنامه Extended Security Update باقی ماندند، در حالت پشتیبانی نهایی قرار گرفته بود. مایکروسافت می‌گوید ویندوز ۸ و ۸.۱ از این پوشش گسترده بهره‌ای نخواهند برد، به این معنی که هر سه سیستم‌عامل از امروز به پایان راه خود می‌رسند.

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتربهترین دسته‌های بازی که می‌توانید بخرید
راهنمای خرید بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتر

اما اگر رایانه شخصی شما از نسخه جدیدتر سیستم عامل ویندوز پشتیبانی نمی‌کند، توصیه مایکروسافت چیست؟ یک کامپیوتر جدید بخرید! راهنمای رسمی این شرکت می‌گوید:

اگر دستگاه‌ها شرایط فنی برای اجرای نسخه جدیدتر ویندوز را برآورده نمی‌کنند، توصیه می‌کنیم آن را با دستگاهی جایگزین کنید که از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کند.

همانطور که گفتیم، به ندرت گیمرهای پی‌سی تحت تأثیر این حرکت قرار خواهند گرفت. اما هنوز تعداد کمی از رایانه های شخصی غیرگیمینگ وجود دارند که از این سیستم عامل‌های قدیمی استفاده می‌کنند. طبق آمار Statcounter، حدود ۱۱.۲٪ از رایانه‌های شخصی در پایان سال ۲۰۲۲ هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کردند، همینطور ۲.۶٪ از ویندوز ۸.۱ و ۰.۶۶٪ از ویندوز ۸.

بنابراین از هر پنج پی‌سی در جهان، یکی از آن‌ها از سه نسخه بالا استفاده می‌کنند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ۰.۴۹٪ از رایانه‌های شخصی هنوز از ویندوز XP بهره می‌برند. احتمالاً زیردریایی‌های هسته‌ای بریتانیا و پلتفرم‌های حیاتی سلامت در سازمان ملی بهداشت انگلستان هستند.

ویندوز

به هر حال، برای کاربران عمومی رایانه شخصی، نگرانی اصلی در ادامه کار با ویندوز ۷ یا ۸، بحث امنیت آن خواهد بود. هر گونه آسیب‌پذیری که توسط هکرها پیدا شود، از اینجا به بعد بدون اصلاح ادامه خواهند یافت.

به احتمال زیاد بهترین گزینه برای داشتن یک رایانه غیرگیمینگ که نمی‌تواند به نسخه جدیدتر ویندوز آپدیت شود، این است که به دنبال اجرای یک نسخه از سیستم عامل لینوکس باشد.

مطلب پیشنهادی:چرا فورتزا بهترین فرانچایز تاریخ ریسینگ است؟ [تماشا کنید]پاسخی به یک ادعای بزرگ
چرا فورتزا بهترین فرانچایز تاریخ ریسینگ است؟ [تماشا کنید]


سایبرپانک ۲۰۷۷ بالاخره خوب شد یا نه؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا