عمومی

جک دورسی پس از ۱۶ سال همکاری با توییتر، رسماً از هیئت‌مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد

در بحبوحه‌ی جنجال‌های اخیر با ایلان ماسک، روند تغییرات تیم مدیریت شبکه‌ی اجتماعی توییتر همچنان ادامه دارد. 9to5Mac می‌نویسد جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین توییتر، تصمیم گرفته است از هیئت‌مدیره‌ی این شرکت جدا شود. جک دورسی سال گذشته از سِمَت مدیرعاملی توئیتر کناره‌گیری کرد و از آن زمان تاکنون تلاش کرده به‌صورت تدریجی فاصله‌ی خود را با این شرکت بیشتر کند و بیش از پیش روی شرکت Block (که قبلاً با نام Square شناخته می‌شد) متمرکز شود.

تک‌کرانچ می‌گوید دورسی از زمان کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی توییتر برنامه داشته تیم هیئت‌مدیره را نیز ترک کند. سال گذشته توییتر اعلام کرد «تا زمان اتمام دوره‌ی کاری جک دورسی در اجلاس ۲۰۲۲ سهام‌داران»، او همچنان در تیم هیئت‌مدیره حضور خواهد داشت.

مدیرعامل توییتر در هفته‌های اخیر شماری از مدیران ارشد را برکنار کرد تا این شبکه‌ی اجتماعی در مسیری جدید قدم بردارد. جدایی جک دورسی از هیئت‌مدیره جدیدترین اتفاق مهم در تیم مدیریتی این شبکه‌ی اجتماعی است.

از زمان بنیان‌گذاری توییتر در سال ۲۰۰۶، دورسی همواره در این شرکت حضور فعالی داشته است؛ بااین‌حال اطلاعیه‌ی جدید رسماً دوران ۱۶ ساله‌ی جک دورسی در توییتر را به پایان می‌رساند. کناره‌گیری جک دورسی از هیئت‌مدیره‌ی توییتر در حالی اتفاق می‌افتد که ایلان ماسک با قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری تلاش می‌کند روند خصوصی‌سازی این شرکت را پیش ببرد؛ البته روند تصاحب فعلاً تعلیق شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد
  • بیوگرافی جک دورسی

در جلسه‌ی جدید هیئت‌مدیره‌ی توییتر که روز گذشته برگزار شد، شاهد اشاره‌ی چندانی به ایلان ماسک نبودیم. پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر، می‌گوید ایلان ماسک قرار نیست در تیم هیئت‌مدیره جایگزین جک دورسی شود.

روند تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک با چالش‌های متعددی مواجه شده است. ماسک می‌گوید احتمالاً بیش از ۲۰ درصد کاربران فعال روزانه‌ی توییتر حساب‌های جعلی و اسپم هستند، اما توییتر این تعداد را کمتر از پنج درصد اعلام می‌کند. به گفته‌ی ماسک تا زمانی که توییتر مدارک دقیقی برای اثبات ادعایش ارائه ندهد روند تصاحب پیش نخواهد رفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا