بازی

دیزنی نسخه‌ جدید انیمیشن‌های Toy Story، Frozen و Zootopia را می‌سازد

دیزنی نسخه‌ جدید انیمیشن‌های Toy Story، Frozen و Zootopia را می‌سازد

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی به تازگی در نشستی اعلام کرد که قرار است نسخه‌های جدیدی از انیمیشن‌های محبوب Toy Story (داستان اسباب بازی)، Frozen و Zootopia ساخته شود. هر سه عنوان جزو آثار پرطرفدار دیزنی محبوب می‌شوند و طی سال‌ها خاطرات فراموش‌نشدنی برای مخاطبان در سراسر جهان رقم زده‌اند.

مطلب پیشنهادی:۲۰ فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینیدنگاهی به تار و پود سینمایی سفر در زمان
۲۰ فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید

البته از میان این سه انیمیشن، تنها زوتوپیا است که تا کنون یک دنباله مستقیم نداشته و سال گذشته سریالی براساس Zootopia پخش شده بود، اما به نظر می‌رسد با ساخت نسخه سینمایی جدید، دنیای آن گسترده‌تر از قبل خواهد شد. از طرف دیگر انیمیشن Frozen (یخ‌زده) که نسخه اول آن در سال ۲۰۱۳ اکران شد و با عملکرد بی‌نظیر خود دوره جدیدی از موفقیت را برای دیزنی به ارمغان آورد.

به دنبال موفقیت فیلم اول، دنباله فروزن نیر در سال ۲۰۱۹ شد و با استقبال نسبتا خوبی از سوی طرفداران روبرو گردید. اما انیمیشن داستان اسباب بازی که نخستین اثر پیکسار در سال ۱۹۹۵ محسوب می‌شود، تاکنون ۴ دنباله داشته که جدیدترین آن به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. تابستان گذشته پیکسار از انیمیشن لایتیر، اسپین‌آفی که روی داستان منشا اکشن فیگور باز لایتیر تمرکز داشت رونمایی کرد. اگرچه این اثر موفقیت مالی زیادی برای پیکسار نداشت، دیگر دنباله‌های دیزنی مانند Frozen 2 فروشی در حدود ۱.۴۵ میلیارد دلار در سراسر جهان بدست آورد.

از طرف دیگر Zootopia یک کمدی پلیسی است که در دنیای حیوانات اتفاق می‌افتد و همانطور که پیش‌تر ذکر شد، به جز یک مجموعه انیمیشنی که در سال ۲۰۲۲ از دیزنی پلاس پخش شد، دنباله مستقلی برای خود نداشته است. در حال حاضر مشخص نیست که این دنباله‌های تازه معرفی شده چه داستانی را دنبال می‌کند و چه شخصیت‌هایی در آن‌‌ها حضور خواهند داشت. برای مثال داستان انیمیشن Toy Story از زمان جدا شدن وودی از گروهشان در داستان اسباب بازی ۴ کمی بسته به نظر می‌رسد، اما این فیلم می‌تواند همچنان داستان لایتیر را دنبال کند و به ریشه‌ دیگر اسباب‌بازی‌ها بپردازد.

داستان اسباب بازی و فروزن

در همین حال، Frozen 2 نیز با گرفتن تاج آرندل و نامزدی آنا با کریستوف به پایان رسید، در حالی که خواهرش السا برای زندگی به جنگل رفت. دنباله‌ جدید می‌تواند نسل بعدی را دنبال کند یا به رازهای بیشتری درباره آرندل بپردازد. و در نهایت نسخه جدید Zootopia می‌تواند روباه محبوب آن نیک وایلد و شریک پلیسش جودی هاپس را بازگرداند، یا می‌تواند به مجموعه دیگری از شخصیت‌ها در دنیای حواس‌پرور حیوانات انسان‌نما بپردازد.

به نظر می‌رسد تصمیم دیزنی جهت ساخت دنباله برای آثار یاد شده بیشتر جنبه مالی داشته باشد چرا که طی سال‌های اخیر، برخی از عناوین اوریجینال و تازه شرکت، مثل Strange Worlds از نظر مالی چندان موفق عمل نکردند و حال این شرکت قصد دارد با کمک برخی از معروف‌ترین آثار خود به کسب درآمد بپردازد.

مطلب پیشنهادی:۹ پیام خیلی پنهان در فیلم‌های دیزنیگوهر در صدف
۹ پیام خیلی پنهان در فیلم‌های دیزنی


ویجی‌لاگ پلاس: عدم حضور پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو در E3 2023

Cities: Skylines و Atomic Heart در فوریه به گیم پس خواهند آمد - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا