عمومی

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

هواوی به گسترش جهانی اکوسیستم نرم‌افزاری HarmonyOS بسیار امیدوار است. این شرکت چینی قصد دارد با وجود محدودیت‌های ایالات متحده، طرح‌ها و استراتژی‌های بهتری را در جهت افزایش رشد در سراسر جهان به‌ کار بگیرد.

در رویداد Analysts Summit 2024، زو ژیجون، مدیرعامل موقت هواوی، بیان کرد که می‌خواهد پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های گوشی را به پلتفرم HarmonyOS اضافه کند.

ژیجون گفته است که هواوی ابتدا روی توسعه‌ی اکوسیستم HarmonyOS در بازار داخلی کار خواهد کرد و پس از آن، به‌سوی ورود به عرصه‌ی جهانی پیش خواهد رفت. مدیرعامل هواوی انتظار دارد که این روش در نهایت موجب انتقال اپلیکیشن‌ها به سیستم‌عامل هواوی شود. هواوی برای پیش‌برد هدف مذکور، برنامه‌نویسان را تشویق خواهد کرد تا برای پلتفرم هارمونی او اس کدزنی کنند.

ژیجون اظهار داشت که کاربران گوشی هواوی در چین حدود ۹۹ درصد از زمان خود را صرف کار با بیش از پنج هزار اپلیکیشن مختلف می‌کنند. بنابراین شرکت امسال برای انتقال اکثر اپلیکیشن‌ها به HarmonyOS تلاش خواهد کرد.

تاکنون بیش از چهار هزار اپلیکیشن وارد مرحله‌ی توسعه برای HarmonyOS NEXT شده‌اند. این فرایند بزرگی است و غول فناوری چینی به‌طور مداوم از حمایت بسیاری از توسعه‌دهندگان و شرکای خود استفاده می‌کند.

ژیجون می‌گوید: «هنگامی که پنج هزار اپلیکیشن پرکاربرد اندروید و هزاران اپلیکیشن دیگر را روی HarmonyOS راه‌اندازی کرده باشیم، آنگاه سیستم‌عاملی واقعی خواهیم داشت که سومین سیستم‌عامل موبایل در جهان است. احتمالاً تعداد برنامه‌های سازگار با هارمونی او اس در آینده به یک میلیون خواهد رسید.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا