عمومی

ایلان ماسک موضع خود را اعلام کرد: تا زمان اثبات تعداد بات‌ها معامله با توییتر انجام نمی‌شود

ایلان ماسک باردیگر تأکید کرد که تعداد حساب‌های جعلی و اسپم توییتر ممکن است بیش از ۲۰ درصد کل حساب‌های این شبکه‌ی اجتماعی را شامل شود. این در حالی است که توییتر ادعا می‌کند کمتر از ۵ درصد کاربران روزانه‌ی درآمدزا در این شبکه‌ی اجتماعی را حساب‌های اسپم تشکیل می‌دهند.

به‌گزارش ورج، ایلان ماسک در توییتی جدید اعلام کرد تا وقتی توییتر مدارک کافی برای اثبات ادعایش ارائه ندهد، معامله‌ با این شرکت پیش نخواهد رفت. در‌حال‌حاضر، ایلان ماسک روند خرید توییتر را تعلیق کرده است؛ ولی تحلیلگران همچنان به منعقد‌شدن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خوش‌بین هستند.

مدیرعامل تسلا در واکنش به انتشار گزارشی در وب‌سایت Teslarati گفت با فرض اینکه تعداد کاربران اسپم ۲۰ درصد کل کاربران فعال باشد، توییتر تعداد نهایی حساب‌های اسپم را چهار برابر کمتر اعلام کرده است. بااین‌حال، برآوردها نشان می‌دهد تعداد حساب‌های اسپم ممکن است بسیار بیشتر از ۲۰ درصد باشد.

مدیرعامل تسلا می‌گوید:

پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری‌ام بر این اساس ارائه شد که پرونده‌های توییتر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار دقیق باشند. روز گذشته، مدیرعامل توییتر علناً از ارائه‌ی مدرک برای اثبات ادعای خود امتناع کرد. تا وقتی او مدرک ارائه ندهد، این معامله نمی‌تواند پیش برود.

روز گذشته ایلان ماسک در کنفرانسی در شهر میامی حاضر شد و سخنان مشابهی بیان کرد. ماسک در این کنفرانس تخمین زد که حداقل ۲۰ درصد از کل کاربران توییتر را بات‌ها تشکیل می‌دهند:

درحال‌حاضر، آنچه به من گفته شده، این است که هیچ راهی برای فهمیدن تعداد دقیق بات‌ها وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد تعداد بات‌های توییتر همچون روح انسان ناشناختنی است.

توییتر اطلاعیه‌ای برای بلومبرگ ارسال کرد و در آن گفت به منعقد‌کردن قرارداد با قیمت و شرایط توافق‌شده متعهد است و قصد دارد تا‌حدممکن این کار را در اسرع وقت انجام دهد. برخی از تحلیلگران می‌گویند مانور ایلان ماسک روی تعداد بات‌های توییتر نوعی حرکت استراتژیک است تا بتواند به توییتر فشار وارد کند و قیمت نهایی معامله را کاهش دهد. ایلان ماسک روز گذشته گفته بود خرید توییتر با قیمت ارزان‌تر از قبل دور از ذهن نیست.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک: تصاحب توییتر با قیمت کمتر از ۴۴ میلیارد دلار دور از ذهن نیست
  • حواشی توییتر ادامه دارد؛ واکنش توهین‌آمیز ایلان ماسک به مدیرعامل این شبکه اجتماعی

گفته‌های امروز ایلان ماسک در حالی مطرح می‌شود که ثروتمندترین فرد دنیا هفته‌ی گذشته از تعلیق موقتی روند خرید خبر داده بود. ماسک در آن زمان گفت نگران است تعداد بات‌های توییتر بیشتر از آنچه باشد که این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرده است. ماسک در آن زمان گفت خودش را به بستن قرارداد متعهد می‌داند. مدیرعامل توییتر در پاسخ گفت به روند پیش‌برد قرارداد خوش‌بین است؛ اما توییتر باید خودش را برای هر سناریویی آماده کند.

روز گذشته، ایلان ماسک و پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، با هم گفت‌وگو کردند. آگراوال جزئیاتی درباره‌ی تعداد حساب‌های اسپمی که توییتر هر روز مسدود می‌کند، ارائه داد و روش شناسایی آن‌ها را اعلام کرد. آگراوال گفت تعیین تعداد حساب‌های جعلی به اطلاعات محرمانه نیاز دارد و هیچ فرد یا سازمانی به‌غیر از توییتر نمی‌تواند این آمار را مشخص کند. در پاسخ به این توییت، ایلان ماسک از ایموجی توهین‌آمیز استفاده کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا