عمومی

مسابقه فضایی سه‌جانبه به مقصد مریخ؛ داستان فصل جدید سریال برای تمام بشریت

هرچند در دنیای واقعی هنوز شاهد رقابت برای رفتن به ماه هستیم، مجموعه‌ی تلویزیونی تحسین‌شده‌ی «برای تمام بشریت» ماه آینده در تازه‌ترین فصل خود، مسابقه‌ی فضایی سه‌جانبه به مقصد مریخ را به‌تصویر خواهد کشید. شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس به‌تازگی فرصت تماشای مختصر صحنه‌هایی از داستان هیجان‌انگیز جدید این سریال را ارائه داده است.

برای تمام بشریت، مجموعه‌ی تلویزیونی فضایی در سبک تاریخ جایگزین که فصل گذشته‌اش درصدر فهرست بهترین سریال‌های سال قرار داشت، ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) با ۱۰ قسمت جدید بازخواهد گشت. روز دوشنبه، اپل تی‌وی پلاس تریلر فصل سوم این سریال را منتشر کرد که در آن، دوباره شاهد جهش زمانی به تقریباً ۱۰ سال آینده هستیم. این بار سریال دنیای اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ را در حالی نشان می‌دهد که تمام چشم‌ها به مسابقه‌ی اَبَرقدرت‌ها برای رسیدن به سیاره‌ی سرخ دوخته شده است.

مارگو مدیسون (با بازی رن اشمیت) که در فصل دوم از نخستین زن مهندس در کنترل مأموریت به مدیر مرکز فضایی جانسون ناسا تبدیل شد، در تریلر می‌گوید: «قرار نیست دوباره در جایگاه دوم قرار بگیریم.» آهنگ «خورشید سیاه‌چاله» اثر گروه موسیقی ساوندگاردن در سال ۱۹۹۴ با تأکید بر جملات مدیسون در طول تریلر پخش می‌شود.

سطح‌نشین درحال فرود روی مریخ

در تریلر فصل سوم برای تمام بشریت، شاهد نزدیک‌شدن این سطح‌نشین به سطح مریخ هستیم.

همان‌طورکه در نخستین قسمت سریال مشخص شد، برای تمام بشریت دنیایی را به‌تصویر می‌کشد که در آن، اتحاد جماهیر شوروی به نخستین کشوری تبدیل شده است که انسان را در سال ۱۹۶۹ روی ماه فرود می‌آورد. فصل‌های اول و دوم بر تلاش‌های ناسا برای رسیدن به روس‌ها و پیشی‌گرفتن از آن‌ها در سطح ماه هم‌زمان با داغ‌شدن روزافزون مسابقه فضایی جنگ سرد تمرکز داشت.

در فصل سوم، مریخ به عرصه‌ی جدید رقابت تبدیل شده است؛ اما اکنون بازیگری تازه‌وارد در مسابقه حضور دارد. دیو آیسا (با بازی ادی گاتگی) که رؤیاپردازی مشابه با ایلان ماسک و مدیر شرکت خیالی هلیوس ارواسپیس در سریال است، در تریلر می‌گوید: «برخی می‌گویند شهروندان خصوصی هیچ جایگاهی در اکتشافات فضایی ندارند. من به‌شدت مخالفم.»

در واقعیت، نخستین پرتاب فضایی تجاری موفقیت‌آمیز در سال ۱۹۸۲ انجام شد؛ اما ۳۸ سال طول کشید تا اسپیس ایکس، شرکت متعلق به ایلان ماسک، نخستین فضانوردان را در یک پرواز فضایی مداری خصوصی به پرواز درآورد. اسپیس ایکس اکنون مشغول پیگیری برنامه‌های خودش برای پرتاب انسان‌ها به مریخ با استفاده از فضاپیمای دردست ساخت استارشیپ است. بااین‌حال، این شرکت تا فرستادن فضانوردان به مدار زمین یا ماه سوار بر استارشیپ هنوز سال‌ها فاصله دارد، چه رسد به رسیدن به مریخ. آیسا می‌گوید: «فقط اولین‌بودن اهمیت دارد.»

همان‌طورکه تریلر جدید برای تمام بشریت نشان می‌دهد، طوفان گردوغباری عظیم مریخ را پوشانده و جست‌وجو برای آب احتمالاً شرط ضروری برای موفقیت یک یا چند مأموریت است. درنتیجه، این پرسش که چه کسی اول به سیاره‌ی سرخ خواهد رسید، فقط یکی از مشکلات پیش‌ روی خدمه‌ی مریخی محسوب می‌شود. ادوارد بالدوین (با بازی یوئل کینامان)، فرمانده‌ی آپولو ۱۰ و آپولو ۱۵ و نخستین پرتاب نسل بعدی شاتل فضایی رهیاب ناسا، در تریلر می‌گوید: «بقای خدمه‌ام به آن بستگی دارد.»

فضاپیما درحال عزیمت به مریخ

یکی از سه فضاپیمای در حال عزیمت به مریخ در فصل سوم برای تمام بشریت.

در صحنه‌ای از تریلر دودقیقه‌ای، دو فضانورد در حالی نشان داده می‌شوند که ظاهراً خارج از بخش چرخشی بزرگ فضاپیما دچار مشکل شده‌اند. دیگر صحنه‌ها‌ شامل نزدیک‌شدن یک سطح‌نشین به سطح مریخی و قدم‌زدن فضانوردان و رانندگی با مریخ‌نورد روی مریخ و بازگشت به زمین است. همچنین، تریلر پیروزی الن ویلسون (با بازی جودی بالفور)، مدیر ناسا را در انتخابات سنای آمریکا در سال ۱۹۸۶ نشان می‌دهد.

دنیل پول (با بازی کریس مارشال)، نخستین فضانورد سیاه‌پوست ناسا و فرمانده آمریکایی پروژه‌ی آزمایشی آپولو – سایوز، در پایان تریلر می‌گوید: «این تازه آغاز کار است.» فصل جدید برای تمام بشریت از ۲۰ خرداد هر جمعه از اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا