رمز ارز

فروش میلیون‌ها دلار اتریوم توسط نهنگ‌ها! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علاوه بر فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته، نهنگ‌های اتریوم نیز میلیون‌ها دلار از این ارز دیجیتال را به صرافی‌های کریپتو فروختند؛ زیرا توسعه‌دهندگان آن زمان ارتقای شانگهای را از ماه مارس به اوایل ماه آوریل تغییر دادند.
طبق گزارش‌ها، توسعه‌دهندگان و کلاینت‌های هسته اتریوم تاریخ ارتقای شانگهای در شبکه آزمایشی Goerli را تعیین کردند. این ارتقا در شبکه آزمایشی در عصر 14 مارس، ساعت 10:25:36 انجام خواهد شد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان اصلی پیش‌بینی می‌کنند که هارد فورک شانگهای در شبکه اصلی نیز در اوایل ماه آوریل اجرا شود.
پس از اعلام این خبر، نهنگ‌ها فروش دارایی‌های اتریومی خود را آغاز کرده‌اند. در همین راستا، پلتفرم Whale Alert از انتقال 15400 واحد اتریوم به ارزش 25 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به بایننس و انتقال 25361 واحد دیگر نیز به ارزش بیش از 41 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به کوین بیس خبر داد.
سایت Lookonchain محاسبه کرده نهنگی که 15400 اتریوم را انتقال داده، تنها در 2 ماه، 4 میلیون دلار سود کسب کرده است. این نهنگ 8599 واحد اتریوم را با 11.48 میلیون USDC و 7150 واحد دیگر را به ارزش 9.01 میلیون دلار در دسامبر 2022 از بایننس خریده بود.
در حالی که نگرانی‌ها در مورد کاهش قیمت اتریوم پس از ارتقای شانگهای افزایش می‌یابد، داده‌ها حاکی از فشار پایین فروش پس از این ارتقا است. طبق داده‌های Etherscan، بیش از 17 میلیون اتریوم به ارزش حدود 29 میلیارد دلار در قرارداد سپرده‌گذاری Beacon اتریوم واریز شده است که تقریباً 14 درصد از کل عرضه را شامل می‌شود.
قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته نزدیک به 5 درصد کاهش یافت و پس از فروش روز گذشته در بازار، قیمت آن به محدوده 1568 دلار رسید. پایین‌ترین و بالاترین قیمت این رمزارز در 24 ساعت نیز به ترتیب 1553 و 1652 دلار است. اما حجم معاملات در 24 ساعت گذشته افزایش یافته که نشان‌دهنده علاقه معامله‌گران به اتریوم است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا