عمومی

اضافه‌شدن گوگل لنز به مرورگر کروم، جست‌وجوی عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند

گوگل سعی می‌کند ابزار جست‌وجوی بصری خود موسوم به گوگل لنز را به مرورگر کروم اضافه کند تا کاربران بتوانند درکنار جست‌وجوی متنی، از روش‌ شناسایی تصاویر برای یافتن اطلاعات مدنظرشان استفاده کنند. غول جست‌وجوی اینترنت امروز راهکار جدیدی برای استفاده از گوگل لنز در دسکتاپ ارائه داد. اکنون به‌جای بازکردن برگه‌ی جدید برای انجام جست‌وجو، می‌توانید در همان صفحه از مرورگر کروم خود، از گوگل لنز برای انجام کارهایی مثل ترجمه‌ی متن درج‌شده روی تصویر یا شناسایی اشیای موجود در عکس یا دریافت منبع اصلی تصویر استفاده کنید.

تک‌کرانچ می‌نویسد گوگل قبلاً ویژگی‌های لنز را در سرویس جست‌وجوی تصویر و اپلیکیشن Photos ارائه کرده است؛ اما کامل‌ترین نسخه‌ی این ابزار روی گوشی‌های هوشمند ارائه شد. این شرکت در آوریل سال جاری میلادی قابلیت‌های جست‌وجوی چندگانه‌ی مبتنی‌بر لنز روی گوشی‌های هوشمند را رونمایی کرد. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور ترکیبی از متن و تصویر برای جست‌وجوی اطلاعات موردنیازشان استفاده کنند. گفتنی است گوگل پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه‌های آینده، ابزار لنز را به نسخه‌ی دسکتاپ کروم اضافه کند.

گوگل لنز روی مرورگر کروم

به‌روزرسانی جدید گوگل برای نسخه‌ی دسکتاپ کروم، به کاربران اجازه می‌دهد در صفحات وب روی هر تصویری راست‌کلیک و سپس از گزینه‌ی جدید «جست‌وجوی تصویر با گوگل لنز» استفاده کنند. این گزینه در همان منویی تعبیه شده است که از آن برای ذخیره یا کپی یا باز کردن تصاویر در برگه‌ی جدید استفاده می‌کنید.

پس از انتخاب گزینه‌ی جست‌وجوی تصویر با گوگل لنز، مجموعه‌ای از نتایج یافت‌شده در پنل جدیدی درکنار صفحه‌ی وب نمایش داده خواهد شد که اطلاعات بیشتری از تصویر در آن ارائه شده است. سپس می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی یافتن منبع تصویر (Find Image Source)، به صفحه‌ای مراجعه کنید که عکس مدنظر در آن منتشر شده است. علاوه‌براین، می‌توانید از این قابلیت جدید برای ترجمه‌ی متن‌های نوشته‌شده روی تصاویر یا شناسایی اشیای موجود در عکس‌ها استفاده کنید.

منبع تصویر با ابزار گوگل لنز در کروم

به‌عبار‌ت‌دیگر با به‌روزرسانی جدید کروم، روشی برای استفاده از تصویر به‌عنوان نقطه‌ی شروع جست‌وجو از صفحه‌ی وبی که در آن هستید، دراختیار خواهید داشت و دیگر به تایپ‌کردن درخواست یا مراجعه به بخش جست‌وجوی تصاویر گوگل نیازی نخواهید داشت.

مقاله‌های مرتبط:

  • در گوگل لنز از معادلات ریاضی عکس بگیرید و پاسخ را روی صفحه دریافت کنید
  • ویرایشگر پیشرفته اسکرین‌شات احتمالاً به‌زودی به مرورگر کروم اضافه می‌شود

ادغام گوگل لنز در مرورگر کروم شبیه قابلیت موسوم به «عکس معکوس» مرورگر اج مایکروسافت است؛ ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از برگه‌ی فعلی، تصاویر مدنظرشان را ازطریق نوار کناری صفحه جست‌وجو کنند. البته این ویژگی روی مرورگر اج، نتایج را از موتور جست‌وجوی بینگ دریافت می‌کند. گوگل اعلام کرده است امکان استفاده از گوگل لنز از امروز برای همه‌ی کاربران کروم دردسترس قرار خواهد گرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا