عمومی

سرویس Street View گوگل مپ در آستانه ۱۵ سالگی به دوربینی جدید مجهز می‌شود

سرویس Street View گوگل مپس برای اولین بار روز ۲۵ مه ۲۰۰۷ به‌عنوان راهی برای یافتن آدرس‌ها و گشت‌و‌گذار مجازی در خیابان‌ها از دید کاربر، راه‌اندازی شد. امروز ۱۵ سال از آن تاریخ می‌گذرد و در تمام این مدت همه تصاویر در گوگل مپس ثبت شده‌اند.

Street View در سال ۲۰۱۴ برای نسخه‌ی دسکتاپ گوگل مپس منتشر شد و به‌تازگی استفاده از آن برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید نیز امکان‌پذیر شده است. گوگل اخیراً امکان مشاهده‌ی تصاویر ثبت‌شده را از همان ابتدا تا به امروز برای گوشی‌ها نیز فراهم کرده و کاربران می‌توانند در صورت وجود تصاویر قدیمی، با انتخاب «مشاهده‌ی تصاویر ثبت‌شده در تاریخ‌های دیگر» تمام داده‌های ثبت‌شده برای مکانی خاص را مشاهده کنند.

گوگل درحال‌حاضر نحوه‌ی ثبت داده‌های سرویس Street View گوگل مپس را با دوربین جدیدی که به این منظور طراحی کرده است، به‌روزرسانی می‌کند. به گزارش Gsmarena، تصویر زیر، دوربین جدید گوگل را نشان می‌دهد که برای ثبت تصاویر سرویس Street View طراحی شده؛ این دوربین جدید، سیستمی ماژولار است که وزنی کمتر از ۶٫۸ کیلوگرم دارد و به سنسور سه‌بعدی تشخیص عمق تصویر مجهز است.

دوربین جدید Street View

دوربین جدید Street View را می‌توان روی هر خودرویی که باربند داشته باشد، نصب و آن را ازطریق موبایل کنترل کرد. تا قبل از طراحی جدید، دوربین‌های سرویس Street View گوگل برای تصویر‌برداری به تجهیزات پیچیده‌ای برای پردازش و نوع خاصی پایه‌ی ماشین نیاز داشتند، اما حالا طراحی جدید با همین امکانات، می‌تواند مناطقی مانند جنگل‌های آمازون را که به‌طور سنتی نقشه‌برداری نشده‌اند نیز ثبت کند.


گوگل هنوز نامی برای دوربین جدید Street View اعلام نکرده، اما قرار است این محصول را از سال آینده با همان تم رنگی لوگوی خود به بازار عرضه کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا