بازی

کانادا برای ۲۰۲۳ به کدام رشته‌های مهندسی نیاز دارد؟

کانادا برای ۲۰۲۳ به کدام رشته‌های مهندسی نیاز دارد؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رشته مهندسی در کانادا به عنوان محبوب‌ترین رشته‌ها در مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌رود. از دلایل محبوبیت رشته‌های مهندسی در کانادا، می‌توان به تنوع گرایش‌ها، موقعیت‌های شغلی فراوان، درآمد بالا و امکان اخذ بورسیه‌های متعدد اشاره کرد. نظام آموزشی کانادا برای دانشجویان مستعد بین‌المللی رشته‌های مهندسی فرصت‌های شغلی متعددی را در نظر گرفته و سالانه هزاران دانشجوی مستعد را جذب می‌کند.

تا سال ۲۰۲۵ شاخه‌های مهندسی به عنوان پرتقاضاترین مشاغل کانادا باقی می‌مانند. مهندسی هوا فضا، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت، مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی شیمی از محبوب‌ترین رشته مهندسی در کانادا به‌حساب می‌آیند.

اما کانادا برای ۲۰۲۳ به کدام رشته‌های مهندسی نیاز دارد؟ در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با این موضوع در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تحصیل در کشور کانادا

کانادا بستر مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های مختلف فراهم کرده است و هر ساله دانشجویان مستعد و افراد متخصص انواع رشته‌های مهندسی را جذب می‌کند. تحصیل در رشته مهندسی در کانادا برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی هدف مناسبی است.

بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی در کانادا

رشته مهندسی در کانادا به دلیل سیاست‌های این کشور در جذب مهندسین متخصص و دانشجویان مستعد از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شود. بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی در کانادا با توجه به امکانات و سطح علمی رتبه‌بندی می‌شوند. برترین دانشگاه‌های کانادا در شاخه‌های مختلف مهندسی مطابق سیستم رتبه‌بندی USNews که در رتبه جهانی زیر ۳۰۰ قرار دارند، می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه فنی انتاریو، دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه اتاوا و دانشگاه مک مستر اشاره کرد که امکان تحصیل در رشته‌های مهندسی را برای متقاضیان در بالاترین سطح علمی فراهم می‌کنند.

از گرایش‌های اصلی رشته مهندسی در دانشگاه‌های کانادا باید مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی نفت، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی هوا فضا، مهندسی کامپیوتر، مهندسی محیط زیست، مهندسی شیمی و مهندسی پزشکی را نام برد.

شرایط عمومی تحصیل در رشته مهندسی در کانادا

تحصیل در رشته مهندسی در کانادا یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های تحصیلی دانشجویان مهاجر است. اما شرایط عمومی تحصیل در رشته‌ مهندسی در کانادا چیست؟

  • ارائه مدرک مرتبط با مقطع قبلی (دیپلم، کارشناسی، ارشد یا دکتری)
  • ارائه ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • ارائه آیلتس (۶-۷) یا سایر آزمون‌های زبان معادل آن
  • ارائه مقالات پژوهشی یا پروژه‌های تحقیقاتی برای مقطع تحصیلات تکمیلی
  • CV  و SOP
  • ارائه توصیه‌نامه و سوابق کاری (در صورت مرتبط بودن سوابق کاری با رشته مهندسی مورد نظر، شانس پذیرش افزایش می‌یابد.)

معرفی محبوب‌ترین رشته‌های مهندسی  در کانادا

سیاست نظام آموزشی کشور کانادا به‌گونه‌ای است که دانشجویان بین‌المللی مستعد و افراد مجرب رشته‌های مهندسی را برای فرصت‌های شغلی جذب می‌کند؛ اما کانادا برای ۲۰۲۳ به کدام رشته‌های مهندسی نیاز دارد؟

·        رشته مهندسی نفت

کشف نفت به ساخت زیرساخت‌هایی برای تسهیل زندگی انسان کمک شایانی کرده است. بسیاری از ماشین‌آلات و تجهیزات برای عملکرد به فرآورده‌های نفتی نیاز دارند و مهندسی نفت به عنوان دانش لازم برای استفاده از ابزارهای استخراج و دسترسی به فرآورده‌های نفتی به‌کار می‌رود. یکی از محبوب‌ترین تقاضاها در میان دانشجویان مهاجر به کشور کانادا، تحصیل در رشته مهندسی نفت است. کالج‌ها و دانشگاه‌هایی چون کالج آتلانتیک شمالی، دانشگاه کلگری، دانشگاه رجینا، دانشگاه دالاهو، دانشگاه مموریال و دانشگاه آلبرتا در کانادا در زمینه ارائه رشته مهندسی نفت فعالیت دارند. مهندسی شیمی یکی از رشته‌های مهندسی در کانادا است که می‌تواند درآمد بالایی را برای افراد با استخدام در شرکت‌های خصوصی معدنی و انرژی، موسسات تحقیقی یا دولتی به همراه داشته باشد.

·        رشته مهندسی عمران  در کانادا

مهندسی عمران در کانادا یکی از شاخه‌های مهندسی است که به طراحی، ساخت و نگهداری سازه‌های طبیعی و مصنوعی از قبیل ساختمان، پل، سد، جاده و … می‌پردازد؛ هر کشوری برای پیشرفت زیرساخت‌های خود به متخصصین این رشته نیاز خواهد داشت. از آنجایی‌که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ و سال‌های آینده، رشد اقتصادی کانادا به افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی منجر شود؛ بنابراین شاهد رشد اشتغال در این صنعت خواهیم بود. به‌طور کلی تحصیل در رشته مهندسی عمران در یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا، می‌تواند آینده شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم کند.

·        رشته مهندسی صنایع در کانادا

مهندسی صنایع در کانادا شاخه‌ای از رشته مهندسی است که به مسائل مربوط به بهینه‌سازی فرایندها، سیستم‌ها یا سازمان‌های پیچیده می‌پردازد. مهندسین صنایع به حذف اتلاف زمان، پول، مواد، نیروی کار، انرژی، ماشین‌آلات و … کمک شایانی خواهند کرد تا با افزایش کیفیت و بهره‌وری به‌نحوی سبب بهبود فرآیندها و سیستم‌ها شوند. این رشته تحصیلی در نظام مهندسی جزو رشته‌های نظام‌مند شناخته می‌شود. دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیاری کمی در کانادا دوره‌های مهندسی صنایع در مقطع لیسانس، ارشد و دکتری را ارائه می‌دهند که مهمترین آن‌ها دانشگاه پلی تکنیک مونترال، دانشگاه رجینا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه ویندزور و … هستند. رشته مهندسی صنایع در کانادا یکی از رشته‌های تحصیلی با بازار کار مناسب در سال ۲۰۲۳ و سال‌های آینده است که متقاضیان می‌توانند در آن به ادامه تحصیل بپردازند.

·        رشته مهندسی نرم‌افزار در کانادا

نرم‌افزار به عنوان یک رشته مهندسی در کانادا از طرفداران بیشماری برخوردار است. طبق تحلیل سیستم پیش‌بینی شغلی کانادا COPS) یا‌Canadian Occupational Projection System ) کشور کانادا در چند سال آینده به تعداد زیادی مهندس کامپیوتر نیاز پیدا خواهد کرد؛ از این‌‌رو تحصیل در رشته مهندسی نرم‌افزار در یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا فرصت مناسبی برای دانشجویان مهاجر محسوب می‌شود.

·        رشته مهندسی شیمی

رشته مهندسی در کانادا طرفداران زیادی دارد. گرایش‌های مهندسی شیمی در برخی از برترین دانشگاه‌های کانادا از جمله تورنتو، آلبرتا، کلگری، مونترال و … ارائه می‌شوند. بسیاری از فارغ التحصیلان مهندسی شیمی در کانادا به عنوان مهندسان تازه کار در توسعه فرآیند کار شروع به فعالیت می‌کنند. بر اساس تحقیقات و آمار مشاغل کشور کانادا، انتظار می‌رود صنایع مختلف در حال توسعه برای سال‌های آینده به فارغ التحصیلان رشته مهندسی در کانادا از نوع شیمی به عنوان نیروهای متخصص نیاز شدیدی پیدا خواهند داشت.         

·        رشته مهندسی هوا فضا

صنعت هوا فضا در کانادا به عنوان یکی از برترین صنایع شناخته می‌شود؛ بنابراین اغلب افرادی که به این رشته دانشگاهی علاقه دارند، کشور کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. این رشته مهندسی در کانادا در دانشگاه‌های ممتازی چون کارلتون، تورنتو، کنکوردیا، ویندزور ارائه می‌شود. فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان رشته هوا فضا در کانادا در این حوزه زیاد است. افرادی که مدرک تحصیلی رشته مهندسی هوا فضا را از دانشگاه‌های کانادا اخذ کرده باشند، در شرکت‌های خصوصی در بخش فناوری قطعات هوا فضا یا آژانس‌های دولتی فضایی مشغول می‌شوند. تحصیل در رشته مهندسی در کانادا از نوع هوا فضا، می‌تواند بازار کار فوق‌العاده‌ای را برای فارغ التحصیلان داشته باشد.

آینده و چشم‌انداز شغلی رشته‌های مهندسی در کانادا

کانادا به دلیل نیاز فزاینده به نیروهای کار متخصص و ماهر میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت دارد. رشته مهندسی در کانادا به دلیل فرصت‌های شغلی متعدد، تضمین ثبات شغلی و درآمد بالا مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. بر اساس تحقیقات انجام شده و آمارهای به‌دست آمده، ۸۷-۸۹ درصد از فارغ التحصیلان مهندسی در کانادا در شرکت‌های خصوصی و دولتی استخدام شده و متوسط درآمدی بین ۴۰ تا ۱۰۳ هزار دلار خواهند داشت؛

اگر نیاز به اطلاعات تخصصی و بیشتر در این باره دارید می‌توانید به رشته مهندسی در کانادا فناوران مراجعه کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا