رمز ارز

سیاست دوگانه چین در قبال ارزهای دیجیتال: بالأخره ممنوع یا مجاز؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در چین، چندین بانک چینی به دنبال ارائه خدمات به شرکت‌های رمزارزی در هنگ کنگ بوده‌اند.
بر اساس گزارشات منتشرشده، بانک‌های دولتی چینی به عنوان متحدان شرکت‌های رمزارزی در هنگ کنگ شناخته شده‌اند. این موضوع برای شرکت‌های رمزارزی غیرمنتظره بوده است؛ زیرا چین به دلیل سیاست‌های خود در زمینه ارزهای دیجیتال یک بازار سخت برای شرکت‌های فعال در این حوزه به شمار می‌آید.
بر اساس گزارشی که در تاریخ ۲۷ مارس از بلومبرگ منتشر شد، بانک‌های چینی، از جمله بانک توسعه شانگهای پودونگ، بانک ارتباطات و بانک چین، به شرکت‌های رمزارزی در هنگ کنگ خدمات بانکی ارائه داده‌اند یا درخواست‌هایی از این شرکت‌ها برای دریافت خدمات بانکی داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه ادعا می‌کند که حتی یک نماینده فروش بانک چینی از دفتر اصلی یک شرکت رمزارزی برای ارائه خدمات بانکی بازدید کرده است. همه این موارد علی‌رغم ممنوعیت استفاده و ارائه خدمات ارزهای دیجیتال در چین است.
جولیا پانگ، رئیس روابط بانکی در پلتفرم معاملاتی کریپتو OSL مستقر در هنگ کنگ، به کوین تلگراف گفت که شرکت او از علاقه روزافزون بانک‌های چینی به همکاری با صنعت ارزهای دیجیتال استقبال می‌کند.
او گفت:

این توسعه همکاری هم برای صنعت رمزارزها و هم برای جامعه استفاده‌کننده از این صنعت دلگرم‌کننده است؛ زیرا نشان می‌دهد نهادهای مالی سنتی درک بهتری از صنعت ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند.

در ماه اکتبر سال گذشته، دولت هنگ کنگ پیشنهاد تصویب قانونی برای نظارت بر ارزهای دیجیتال را ارائه داد و در تاریخ ۲۰ فوریه، سازمان بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ نیز پیشنهادی را برای نظارت بر صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه کرد که قرار است از ماه ژوئن به اجرا درآید.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا