عمومی

MSI انبوهی از محصولات جدید را در کامپیوتکس ۲۰۲۲ معرفی کرد؛ از روتر گیمینگ گرفته تا مانیتور اقتصادی

کامپیوتکس، بزرگ‌ترین رویداد سخت‌افزاری دنیا است که هر ساله در تایوان برگزار می‌شود و شرکت‌های بزرگی مانند AMD، انویدیا، مایکروسافت و MSI در آن از سخت‌افزارهای جدید خود رونمایی می‌کنند. این رویداد امسال به صورت حضوری برگزار شد و شرکت تایوانی MSI، تولیدکننده‌ی کامپیوتر و تجهیزات جانبی در آن طیف گسترده‌ای از محصولات جدید خود را معرفی کرد.

لپ‌ تاپ گیمینگ Titan GT77

چند سالی است که MSI محصول جدیدی از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ Titan GT معرفی نکرده و آخرین مدل‌های موجود این محصول هنوز از گرافیک‌های سری GeForce RTX 20 انویدیا بهره می‌برند و حالا انتظار می‌رود که بعد از این مدت، محصولی که از این سری به بازار عرضه می‌شود با جهشی چشمگیر در عملکرد همراه باشد.

لپ تاپ گیمینگ Titan GT77

هنوز جزئیات زیادی در مورد مشخصات Titan GT77 جدید منتشر نشده، اما با توجه به اینکه قرار است MSI روز ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) رویدادی به نام MSIology: Ahead of the Curve برگزار کند، امکان دارد در این رویداد به‌طور رسمی از این غول گیمینگ رونمایی کند.

کامپیوتر گیمینگ MAG Trident S 5M

کامپیوتر گیمینگ MAG Trident S 5M یکی از محصولاتی است که MSI در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲ معرفی کرد. این محصول برخلاف آنچه عبارت کامپیوتر گیمینگ در ذهن تداعی می‌کند، روی گیمینگ ابری و موبایل تمرکز دارد. MAG Trident S 5M با ابعاد به ۳۳۴٫۷ در ۱۸۵٫۴ در ۹۳ میلی‌متر، فضایی به حجم ۲٫۶ لیتر را اشغال می‌کند و فضای کافی برای استفاده از کارت گرافیک مجزا ندارد. این سیستم از گرافیک مجزایی استفاده نمی‌کند و با تراشه‌ی مجتمع Ryzen 7 5700G و وضوح Super FidelityFX به فروش می‌رسد.

کامپیوتر گیمینگ MAG Trident S 5M

MSI برای راضی نگه‌ داشتن گیمرها و استفاده از گیمینگ ابری، به ازای خرید MAG Trident S 5M دسترسی ۳۰ روزه به سرویس گیم پس آلتیمیت Xbox را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و برای اجرای بازی‌های اندرویدی نیز در این سیستم از شبیه‌ساز App Player استفاده می‌کند. MAG Trident S 5M با وجود تمرکز روی فضای ابری، به دو اسلات M.2 و درایوی ۲٫۵ اینچی برای ذخیره‌سازی مجهز است و از دو اسلات رم DDR4 بهره می‌برد که تا ۶۴ گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

کامپیوترهای All in One مدرن AM242 وAM272 و مانیتور MD272

MSI در رویداد کامپیوتکس بر بهره‌وری محصولات خود تأکید زیادی داشت و در همین راستا نیز به دو کامپیوتر همه‌کاره‌ی جدید و مدرن AM242 و AM272 اشاره کرد؛ البته اطلاعات زیادی در مورد این کامپیوترها گفته نشد و درحال‌حاضر تنها جزئیاتی که از این دو محصول در دست داریم، بهره‌مندی از وب‌کم Full HD داخلی و پنل IPS برای زاویه‌ی دید بهینه است. کامپیوترهای All in One جدید MSI با نرم‌افزار Cloud Center عرضه می‌شوند که فضای ذخیره‌سازی ابری خصوصی را برای پشتیبان‌گیری از داده‌های دستگاه‌های اندرویدی یا iOS برای کاربر فراهم می‌کند.

آل این وان‌های MSI

محصول دیگری که MSI در رویداد کامپیوتکس با رویکرد بهره‌وری معرفی کرد، مانیتور ۲۷ اینچی MD272 بود که فرایند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد، به پورت Type-C مجهز است و با مصرف تنها ۶۵ وات برق از قابلیت تنظیم در ۴ جهت (ارتفاع، شیب، چرخش و محور) نیز بهره‌ می‌برد.

گرافیک‌های جدید GeForce RTX 3090 Ti

MSI دو کارت گرافیک جدید نیز براساس گرافیک‌های پرچم‌دار GeForce RTX 3090 Ti انویدیا معرفی کرد:

  • GeForce RTX 3090 Ti Suprim X با ۲۴ گیگابایت GDDR6X: به سیستم خنک‌کننده‌ی Tri Frozr 2S با Torx Fan 4.0 مجهز است، از هشت Core Pipes برای حداکثر تماس با پردازنده‌ی گرافیکی و پخش حداکثری و بهینه‌ی گرما استفاده می‌کند و پره‌های کنترل جریان هوا و صفحه پایه‌ی مسی دارد.

    گرافیک MSI

  • GeForce RTX 3090 Ti Gaming X Trio با ۲۴ گیگابایت GDDR6X: ارزان‌تر از مدل قبلی است و از سه فن با سیستم خنک‌کننده‌ی Tri Frozr 2 برای خنک‌کردن این کارت گرافیک استفاده می‌کند.

اس اس دی Spatium M480

Spatium M480 یکی دیگر از محصولات معرفی شده‌ی MSI در رویداد کامپیوتکس است که از فناوری PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند. این اس‌‌اس‌دی دو ترابایتی هیت‌سینکی یکپارچه دارد که با خنک‌ نگه داشتن این محصول، عملکردی قابل‌توجه را برای آن به ارمغان می‌آورد. پشتیبانی از PCIe 4.0 باعث می‌شود تا Saptium M480 سرعت انتقالی تا ۷۰۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه داشته باشد و با وجود اینکه به نظر می‌رسد برای استفاده در پلی‌استیشن 5 طراحی شده است، اگر فضای کافی برای قرار دادن هیت‌سینک دراختیار داشته باشید، می‌توانید آن را در هر کامپیوتری به کار ببرید.

کیبورد گیمینگ Vigor GK71 Sonic

کیبورد گیمینگ MSI

MSI در بخش تجهیزات جانبی، صفحه‌کلید گیمینگ Vigot GK71 Sonic را معرفی کرد. این کیبورد از سوئیچ Red Switch با عملکرد واکنشی Linear استفاده می‌کند که به ادعای MSI سبک‌ترین سوئیچ‌ها در جهان هستند و تنها به ۳۵ گرم نیرو نیاز دارند. Vigor GK71 Sonic در ابعادی کامل، با نورپردازی RGB و کنترل‌های داخلی به فروش می‌رسد.

روتر گیمینگ RadiX AXE6000

روتر گیمینگ RadiX AXE6000 فناوری سه-بانده، آنتن‌های متعدد و هفت کانال پرسرعت با تداخل حداقلی دارد و از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند، به این معنی که یکی از باندها در محدوده‌ی طیف جدید ۶ گیگاهرتزی قرار دارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا