شبكه اجتماعی

از تیک طلایی، خاکستری و آبی توییتر چقدر می‌دانید؟

توییتر، خدمات «آبی» (Blue) خود را دوباره راه‌اندازی کرده است – و همراه آن مجموعه‌ای از «تیک»‌ها یا «علائم مشخصه»‌ بالقوه گیج‌کننده جدید خواهد آمد.

به گزارش lastech و به نقل از ایندیپندنت، «توییتر بلو» (Twitter Blue) جدید این امکان را به افراد می‌‌دهد که هشت دلار بپردازند و [با کسب علامت مشخصه «تیک آبی»] برای حساب خود تاییدیه دریافت کنند. برخلاف تلاش‌های قبلی برای راه‌اندازی این سرویس، به نظر می‌‌رسد که توییتر واقعا کاربران را بررسی می‌‌کند، و به این ترتیب دیگر نمی‌توانند وانمود کنند که حساب‌های رسمی‌ افراد دیگری‌اند.

اما با راه‌اندازی نسخه جدید «آبی» – و علامت‌های مشخصه آبی برای همه – توییتر رنگ‌های جدیدی از علامت‌های مشخصه را نیز راه‌اندازی می‌‌کند؛ ظاهرا برای کسب اطمینان از اینکه از این سیستم سوء‌استفاده نخواهد شد.

از این پس، سه رنگ موجود خواهد بود: طلایی، نقره‌ای و خاکستری، و رنگی که نشان داده می‌شود، بر وضعیت حساب کاربری استوار خواهد بود.

علامت تایید طلایی، شاید نزدیک‌ترین آن‌ها به معنای سنتی باشد و برای شرکت‌های تایید‌شده یا حساب‌های کاربری تجاری اعمال می‌‌شود تا بتوانند با مشتریانی ارتباط برقرار کنند که بتوانند مطمئن باشند صاحب حساب، واقعا همان کسی است که ادعا می‌کند.

اما مشخصا این علامت مشخصه طلایی، در قیاس با علامت مشخصه آبی که تاکنون اعمال می‌‌شد، برای حساب‌های کاربری خیلی کمتری به کار گرفته می‌‌شود. به نظر می‌‌رسد که رنگ طلایی جدید برای سازمان‌ها محفوظ باشد- و نه افراد، مانند مشاهیر یا روزنامه‌نگاران.

علامت مشخصه خاکستری برای حساب‌های دولتی تایید‌شده یا اشخاص وابسته به دولت‌ها است. توییتر از مدت‌ها پیش این علامت‌های مشخصه آبی را داده است، اما آن‌ها را به روش‌های دیگری نیز مشخص کرده است – مانند نشان دادن وابستگی‌های دولتی در توییت‌های آن‌ها- تا خوانندگان بتوانند هم از قانونی بودن مطلب، و هم از اینکه آن مطلب ممکن است یک پیام دولتی باشد، خبردار شوند.
 

علامت مشخصه آبی مانند همیشه به نظر می‌‌رسد، اما برای افرادی که «توییتر آبی» دارند، نیز اعمال خواهد شد. در حال حاضر، حساب‌های تایید شده قدیمی – که توییتر به آن‌ها برچسب «تایید هویت قدیمی‌» هم می‌زند – نیز همین علامت را نشان می‌‌دهند.

کاربران می‌‌توانند روی آن کلیک کنند تا دریابند که آیا حساب به دلیل پرداختن هزینه علامت مشخصه آبی تایید شده است، یا یکی از آن حساب‌های تاییدشده قدیمی‌ است. اما ممکن است نتوانند برای مدت طولانی این کار را انجام دهند: در حال حاضر، این حساب شامل عباراتی درباره «قابل توجه» بودن است که آقای ماسک آن‌ها را نوشته، اما گفته است که در ماه‌های آینده این علامت‌ها را حذف خواهد کرد.

هرگز مشخص نبود که علامت‌های مشخصه آبی توییتر دقیقا چه چیزی را می‌خواهند بیان کنند. توییتر همیشه ادعا می‌‌کرد که آن‌ها به منظور هرگونه قضاوت درباره ارزشمندی حساب‌های کاربری موردنظر ابداع نشده‌اند، فقط نشان‌دهنده تاییدی بودند که آن حساب کاربری واقعا متعلق به کسی است که مدعی داشتن آن است – با این حال، توییتر علامت مشخصه آبی را از بعضی حساب‌ها حذف کرد، زیرا احساس می‌‌کرد شایسته آن نیستند.

این اتفاقات و رویدادهای دیگر، به سرخوردگی در میان کاربران توییتر منجر شد و از کسانی که به آن‌ها «علامت مشخصه آبی» داده شده بود، ناراضی بودند. به نظر می‌‌رسید که ایلان ماسک در هنگام راه‌اندازی خدمات جدید «توییتر آبی»، وقتی به هر کسی اجازه داد که یکی از علامت‌های مشخصه را دریافت کند، و نیز با به حداقل رساندن هرگونه حس ارزشی که قبلا داشتند، به دنبال سود بردن از این وضعیت بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا