رمز ارز

بلاکچین یومی (Umee) چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال و توکن UMEE

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با دیجیتالی‌تر شدن جهان، نحوه مدیریت امور مالی نیز در حال تغییر است. ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین بخش بزرگی از این تغییر هستند و در این میان، بلاکچین یومی (Umee) را می‌توان به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌ها در این فضا معرفی کرد. بلاکچین Umee به‌ عنوان یک قطب دیفای بین زنجیره‌ای، در نظر دارد که انواع خدمات مالی را در دسترس‌تر و قابل‌تعامل‌تر کند. از آنجایی که بلاکچین ارز دیجیتال یومی بر اساس کیت توسعه نرم افزار کازماس (Cosmos SDK) و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) ساخته شده، می‌تواند با اتریوم و همچنین با سایر بلاکچین‌ها ارتباط برقرار کند. توکن UMEE که توکن بومی بلاکچین یومی است، یک رمزارز مبتنی بر اثبات سهام است که هم به عنوان یک توکن ERC20 در شبکه اتریوم و هم به عنوان یک توکن Cosmos SDK وجود دارد. اگر به دنبال یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب هستید، ممکن است بخواهید ارز دیجیتال Umee را نیز در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال پتانسیل‌های زیادی دارد و انتظار می‌رود در سال‌های آینده ارزش آن بیشتر هم بشود. برای آشنایی بیشتر با رمزارز یومی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بلاکچین یومی چیست؟

بلاکچین Umee یک بلاکچین لایه اول و بدون نیاز به مجوز است که بلاکچین‌ها را به هم متصل می‌کند. در واقع، پلتفرم ارز دیجیتال یومی به توسعه‌دهندگان دیگر اجازه می‌دهد که پروتکل‌های کاربردی را بر بستر بلاکچین یومی بسازند. بلاکچین Umee الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) تندرمینت (Tendermint) را اجرا می‌کند که می‌تواند با بلاکچین‌های مختلفی مانند اتریوم، کازماس، پلتفرم‌های لایه دوم، زنجیره‌های جانبی (سایدچِین‌ها) و … تعامل داشته باشد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

از لحاظ فنی، بلاکچین ارز دیجیتال یومی روی کیت توسعه نرم افزار کازماس و سازگار با ماشین مجازی اتریوم ساخته شده تا سایر برنامه‌های دیفای را به هم متصل کند. علاوه بر این، بلاکچین یومی از IBC (پروتکل ارتباطات بین بلاکچینی) کازماس برای توسعه قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای استفاده می‌کند. در حالت کلی، بلاکچین Umee به عنوان زیرساختی برای کاربران و توسعه‌دهندگان عمل می‌کند تا از نقدینگی و قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای استفاده کنند.

بلاکچین یومی (Umee) چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال و توکن UMEE
شبکه‌های سازگار با بلاکچین ارز دیجیتال یومی.

بلاکچین Umee چگونه کار می‌کند؟

بلاکچین یومی با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام تندرمینت، ترکیبی انعطاف‌پذیر از سرعت و کارایی را برای تراکنش‌های بلاکچینی ارائه می‌دهد. اجماع تندرمینت شامل رابط ABCI (رابط برنامه بلاکچین) است که امکان پردازش تراکنش‌های آنچِین را در هر زبان برنامه‌نویسی فراهم می‌کند.

بلاکچین Umee از ارتباطات بین بلاکچینی کازماس برای تسهیل انتقال توکن بین بلاکچین‌ها، بدون نیاز به زمان تأیید بیشتر، استفاده می‌کند. به این ترتیب، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، داده‌های اوراکل (Oracle) و سایر توکن‌ها را می‌توان بین زنجیره‌ها منتقل کرد.

از طرفی، پل گرویتی (Gravity Bridge) به تراکنش‌های انجام‌شده در بلاکچین ارز دیجیتال یومی اجازه می‌دهد که به صورت بومی با بلاکچین‌های متصل به هم تعامل داشته باشند. این بدان معنا است که توکن‌های ERC20 در شبکه‌های مبتنی بر کازماس قابل استفاده خواهند بود.

بلاکچین یومی (Umee) چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال و توکن UMEE

در حالت کلی، تیم توسعه‌دهنده رمزارز یومی امیدوار است که وام‌دهی و استقراض بین ‌زنجیره‌ای و همچنین، استیکینگ چند زنجیره‌ای را امکان‌پذیر کرده و با انجام این کار، صنعت دیفای را برای همه افراد در دسترس‌تر و کارآمدتر کند.

ارز دیجیتال یومی چیست؟

توکن یومی توکن بومی بلاکچین اثبات سهام یومی است که با نماد اختصاری UMEE شناخته می‌شود. ارز دیجیتال Umee هم به عنوان یک توکن کیت توسعه نرم افزار کازماس و هم به عنوان یک توکن ERC20 در شبکه اتریوم در دسترس است. توکن UMEE هم یک توکن کاربردی و هم یک توکن حاکمیتی است.

در این میان، لازم به ذکر است که بلاکچین Umee برای امکان‌پذیر کردن خدمات وام‌دهی/قرض‌گیری بین زنجیره‌ای از دو نوع توکن به عنوان وثیقه استفاده می‌کند:

۱) uToken، توکنی برای وام‌دهندگان است که دارایی‌های رمزارزی خود را به عنوان وثیقه در پلتفرم سپرده‌گذاری می‌کنند و از وام دادن، سود می‌گیرند.

uToken = دارایی‌های قرض داده شده + سود وام

۲) meToken، توکنی برای استیک‌کنندگان است که توکن‌های خود را از طریق بلاکچین ارز دیجیتال یومی استیک می‌کنند تا پاداش بگیرند.

meToken = دارایی‌های استیک شده + پاداش استیکینگ

توکنومیک ارز دیجیتال Umee

رمزارز یومی دارای عرضه اولیه ۱۰ میلیارد واحدی است که به صورت زیر توزیع می‌شود: ۴۶ درصد برای جامعه، ۲۵ درصد برای تیم، ۱۳ درصد برای دوره سرمایه‌گذاری اولیه یا Seed Round، مقدار ۹ درصد برای اکوسیستم، ۵ درصد برای فروش عمومی، ۱ درصد برای مشاوران و ۱ درصد برای فروش دوره استراتژیک.

بلاکچین یومی (Umee) چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال و توکن UMEE

کاربردهای توکن UMEE

ارز دیجیتال یومی دارای عملکردهای زیر است:

  • استیکینگ: کاربران می‌توانند رمزارر Umee را برای مشارکت در الگوریتم اجماع اثبات سهام استیک کنند و پاداش بگیرند.
  • پرداخت کارمزد تراکنش‌ها: توکن یومی به عنوان کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین یومی استفاده می‌شود. این کارمزدها سپس به عنوان پاداش به اعتبارسنج‌ها تعلق می‌گیرند.
  • مشارکت در حاکمیت شبکه: کاربران می‌توانند از ارز دیجیتال Umee برای مشارکت در حاکمیت شبکه استفاده کنند و به تغییرات، به‌روزرسانی‌ها و پیکربندی‌های بلاکچین Umee رأی دهند.

توکن یومی را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال یومی را می‌‌توان از صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای مانند Gate.io، OKX، CoinEx و Hotbit خریداری کرد. با این حال، برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی، توکن یومی را نمی‌توان مستقیماً با ارز فیات خریداری کرد. در عوض، شما می‌توانید ابتدا رمزارزهایی همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT) را از صرافی‌ها بخرید و سپس، آنها را با ارز دیجیتال Umee مبادله کنید.

از طرفی، توکن UMEE یک توکن ERC20 است. به این معنا که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از اتریوم، از این ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله: کیف پول‌های تراست والت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask).

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال Umee

بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap)، توکن یومی در تاریخ ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۲ و با قیمت ۰٫۳۶۵ دلار وارد بازار شد که بالاترین قیمت تاریخی آن نیز محسوب می‌شود. اگرچه قیمت ارز دیجیتال Umee در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ تا ۰٫۱۶۵ دلار کاهش یافت، اما یک روز بعد و در ۲۰ فوریه، قیمت این رمزارز دوباره به محدوده ۰٫۲۱۶ دلار رسید. با این حال، از آن زمان تاکنون، توکن UMEE در یک روند نزولی کلی بوده و در حال حاضر (مارس ۲۰۲۳)، ۹۸ درصد با اوج تاریخی خود فاصله گرفته است.

بلاکچین یومی (Umee) چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال و توکن UMEE
قیمت رمزارز یومی از ابتدا تاکنون.

پیش‌بینی قیمت توکن UMEE در سال 2023

تحلیلگران پلتفرم Priceprediction پیش‌بینی می‌کنند که حداقل و حداکثر قیمت رمزارز یومی در سال ۲۰۲۳ به ترتیب برابر با ۰٫۰۰۹ دلار و ۰٫۰۱۱ دلار باشد. بنابراین، میانگین قیمت رمزارز Umee برای سال ۲۰۲۳ حدود ۰٫۰۱ دلار پیش‌بینی می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای Umee می‌توانید قیمت توکن یومی و نمودار قیمت آن را مشاهده کنید.

خلاصه مطلب

بلاکچین ارز دیجیتال یومی برای اتصال نقدینگی و دارایی‌های رمزارزی چندین بلاکچین ساخته شده و می‌تواند تقریباً با هر پلتفرم بلاکچینی بزرگ در دنیای رمزارز ارتباط برقرار کند. به زبان ساده، بلاکچین یومی یک قطب چندزنجیره‌ای است که به کاربران خود اجازه می‌دهد دارایی‌های رمزارزی را در میان بلاکچین‌های مختلف وام بدهند یا قرض بگیرند.

با افزایش تعداد شبکه‌های بلاکچینی، موفقیت صنعت دیفای به پلتفرم‌هایی متکی خواهد بود که بازارهای رمزارزی را در تمام زنجیره‌ها به هم متصل می‌کنند. به عبارت دیگر، وجود پروتکل‌هایی که مجموعه اعتبارسنجی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند، از راه‌حل‌های پل‌سازی امن و کارآمد استفاده می‌کنند و تجربه کاربر را در اولویت قرار می‌دهند، در گسترش اکوسیستم دیفای حیاتی است. به همین دلیل، در صورتی که بلاکچین ارز دیجیتال یومی بتواند به اهداف خود دست یابد، پتانسیل خوبی برای رشد در آینده خواهد داشت.

با این حال، به کاربران توصیه می‌شود که قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه ارز دیجیتالی، از جمله بلاکچین Umee حتماً تحقیقات لازم و کافی را انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا