تکنولوژی

شیائومی تی‌وی باکس «می باکس 4S مکس» را بی‌سروصدا روانه بازار کرد

شیائومی به تازگی و دور از هرگونه هیاهوی تبلیغاتی، یک تی‌وی باکس جدید را عرضه کرده که در بازار چین «می باکس 4S مکس» (Mi Box 4S MAX) نام دارد. این محصول در جایگاه یک تی@وی باکس هوشمند و پرچمدار 4K قرار دارد که حتی ادعا شده از خروجی تصویر 8K هم پشتیبانی می‌کند.

مشخصات شیائومی می باکس 4S مکس

تی‌وی باکس جدید شیائومی در زمینه سخت‌افزار مجهز به یک پردازنده 4 هسته‌ای 64 بیتی Amlogic S905X3 است. این تراشه با فرایند 12 نانومتری ساخته شده و به هسته‌های Cortex-A55 مجهز شده که در کنار پردازنده گرافیکی ARM Mali-G31MP2، می‌تواند به خوبی از پس استریم ویدیوهای با کیفیت برآید.

پردازنده مذکور توسط رم 4 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی همراهی می‌شود و بدین ترتیب این محصول برخلاف سایر محصولات موجود در بازار، فضای مناسبی برای ذخیره فیلم‌ها و عکس‌های کاربران فراهم می‌کند.

گیرنده دیجیتال شیائومی می باکس 4S مکس

تی‌وی باکس شیائومی همچنین دارای درگاه HDMI 2.1 است و در کنار کیفیت 4K و 8K، از HDR و افکت‌های صوتی دالبی و DTS نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این موارد محصول جدید شیائومی از وای‌فای دو بانده، پخش بی‌سیم و غیره هم برخوردار است.

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که سخت‌افزار این تی‌وی باکس چندان برای پشتیبانی از خروجی 8K مناسب نیست و ممکن است برای استریم چنین کیفیتی به تقلا بی‌افتد.

گفته شده که این تی‌وی باکس پرچمدار به شکل پیش‌فرض دارای رابط کاربری MIUI مختص تلویزیون است، از اپلیکیشن MIJIA، فرامین صوتی XiaoAI و همینطور ریموت کنترل صوتی و بلوتوثی پشتیبانی می‌کند.

گیرنده دیجیتال شیائومی می باکس 4S مکس

این محصول همینطور به کاربران امکان می‌دهد تا فیلم‌ها را روی گوشی هوشمند، هارد دیسک و یا فلش USB هم مشاهده یا ذخیره کنند، از سوی دیگر این تی‌وی باکس مانند اغلب مدل‌های موجود در بازار به کاربران اجازه نصب بازی یا اپلیکیشن‌های دیگر را هم می‌دهد.

در پایان لازم به ذکر است جدیدترین مدل از خانواده می باکس که یکی موفق‌ترین سری محصولات برند شیائومی در بازار به شمار می‌رود، با وجود ویژگی‌های چشمگیر خود همچنان برچسب قیمتی معقول و اقتصادی 75 دلار را روی خود دارد، با این حال این نکته را هم فراموش نکنیم که شیائومی تاکنون اطلاعاتی در خصوص عرضه جهانی این محصول ارائه نکرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا