تکنولوژی

گوگل به مناسبت تولد 15 سالگی استریت ویو، سفر در زمان با گوشی را ممکن می‌کند [تماشا کنید]

کاربران سیستم عامل اندروید و iOS می‌توانند روی گوشی در زمان سفر کرده و تصاویری تاریخی را با قابلیت استریت ویو مستقیما روی موبایل خود مشاهده کنند. گوگل همچنین دوربین جدیدی را در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند که قابلیت‌های خوبی دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیت‌تری را از مکان‌های بیشتری تهیه کند.

ویژگی استریت ویو (Street View) گوگل مپس 15 سال قبل در دسترس کاربران قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بیش از 220 میلیارد تصویر از نمای خیابان‌ها مربوط به بیش از 100 کشور و منطقه جغرافیایی به آن اضافه شده است. حالا این شرکت در جدیدترین بروزرسانی خود همزمان با تولد 15 سالگی استریت ویو از ویژگی‌های جدیدی برای کاربران سیستم عامل اندروید و iOS رونمایی کرده است.

استریت ویو گوگل مپس

در سال 2014، کاربران دسکتاپ بالاخره توانستند از ویژگی استریت ویو گوگل مپس استفاده کنند. با این ویژگی آنها می‌توانستند به گذشته بازگردند و تصاویر قدیمی‌تری از شهر‌ها و خانه‌ها را مشاهده کنند. اکنون همین ویژگی در دسترس کاربران موبایل قرار گرفته تا بتوانند به تصاویر تاریخی یک مکان دسترسی داشته باشند.

کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند در حالت استریت ویو روی صفحه ضربه بزنند و سپس گزینه «see more dates» را انتخاب کنند تا بتوانند تصاویر بیشتری را مربوط به زمان‌های گذشته از آن منطقه مشاهده کنند. البته این تصاویر تنها برای مکان‌‌هایی در دسترس قرار دارد که داده‌های آنها ثبت شده باشد.

گوگل می‌گوید هر چند وقت یک‌بار مناطق جغرافیایی مختلف را در استریت ویو اسکن و داده‌های آنها را بررسی می‌کند. به عنوان مثال گوگل در وبلاگ خود نمایی از خیابان‌هایی از نیویورک، لاس وگاس، سانفرانسیسکو، دنور و میامی را به اشتراک گذاشته است که سفر در زمان و مشاهده آن مناطق را با گذشت زمان نشان می‌دهد.

همچنین این شرکت سیستم دوربین جدید ارتقا یافته‌ای را آزمایش می‌کند که قرار است در سال 2023 عرضه شود. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که روی هر نوع وسیله نقلیه‌ای نصب می‌شود، بنابراین به جای صرف هزینه اضافی برای حمل و نقل خودروهای مجهز به دوربین اختصاصی، می‌توان از این دستگاه 6.8 کیلوگرمی (15 پوندی) روی هر وسیله نقلیه‌ای استفاده کرد. همچنین دوربین جدید قابل تنظیم است. به علاوه، هیچ حسگر لیدار داخلی ندارد و برای زمان‌هایی که نیاز به جمع‌آوری تصاویر مهم باشد، کاربرد دارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا