بازی

مایکروسافت: سونی می‌تواند طی ۱۰ سال رقیب Call of Duty را برای خود بسازد

مایکروسافت: سونی می‌تواند طی ۱۰ سال رقیب Call of Duty را برای خود بسازد

مایکروسافت در پاسخ به ادعای سونی مبنی بر اهمیت والای Call of Duty برای پلی استیشن، طی بیانیه‌ای خطاب به رگولاتوری بریتانیا در رابطه با خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده سونی قادر خواهد بود در عرض ۱۰ سال رقیب کال آو دیوتی را بسازد.

همان‌طور که در جریان هستید، مایکروسافت چند ماه پیش پیشنهاد یک قرارداد ده ساله را به سونی داد. سازنده پلی استیشن با این قرارداد مخالفت کرد چراکه سرنوشت کال آو دیوتی پس از این مدت ده ساله در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حال مایکروسافت به تازگی مدعی شده ۱۰ سال زمانی کافی برای تولید رقیب سری محبوب اکتیویژن خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:بهترین سلاح‌ های وارزون ۲ را بشناسیدAl Mazrah و باقی قضایا!
بهترین سلاح‌ های وارزون ۲ را بشناسید

مایکروسافت باور دارد که یک بازه ۱۰ ساله برای سونی به عنوان یک صاحب پلتفرم و ناشر پیش‌رو کافی است تا جایگزین‌هایی برای سری Call of Duty توسعه دهد.

این قرارداد ده ساله نسل بعدی کنسول‌ها را نیز شامل می‌شود [حذف شده]. علاوه بر این، قرارداد در عمل بیشتر از ده سال خواهد بود، چراکه دارندگان پلی استیشن هر عنوانی از کال آو دیوتی را پیش از پایان قرارداد دانلود کرده باشند، همچنان امکان تجربه آن را تا پایان نسل (و پس از آن، به‌واسطه Backwards Compatibility) خواهند داشت.

بازی Call of Duty

یکی از نکاتی که سونی چندین بار برای مقابله با قرارداد اکتیویژن بلیزارد استفاده کرده، فروش بسیار بالای بازی‌های Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن بوده و اینکه در صورت نهایی شدن خرید مایکروسافت، آن‌ها ناگهان کنترل یکی از مهم‌ترین فرانچایزهای بازی را در اختیار خواهند داشت. و به زعم سونی، چنین موضوعی می‌تواند به بازار ویدیو گیم ضربه بزند.

همه این‌ها در حالی است که مایکروسافت چندی پیش اعلام کرده بود هیچ برنامه‌ای برای انحصاری کردن Call of Duty‌ ندارد و اکنون می‌گوید سونی باید طی ۱۰ سال خودش یک رقیب برای فرانچایز توسعه دهد. در نهایت باید دید اینهمه ادعای ضد و نقیض از سوی هر دو طرف صرفا برای پیروزی در نبرد به کجا خواهد رسید.

مطلب پیشنهادی:رفع مشکل ارور Diver بازی Warzone 2 و Call of Duty Modern Warfare 2یک مشکل قدیمی وارزون و کال آو دیوتی!
رفع مشکل ارور Diver بازی Warzone 2 و Call of Duty Modern Warfare 2


چطوری پی سی گیمینگ رو تمیز کنیم؟

تمیز کردن پی سی گیمینگ
برای تماشای ویدیو از طریق یوتیوب lastech، روی تصویر بالا کلیک کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا