شبكه اجتماعی

محدودیت کانال یوتیوب ترامپ رفع شد

شبکه‌ خبری فاکس، با انتشار گزارشی در روز جمعه، ۱۷ مارس ۲۰۲۳، نوشت محدودیت‌هایی که پیش از این بر کانال یوتیوب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، اعمال شده بود از بین رفت و مدیران یوتیوب محدودیت‌های کانال او در این رسانه اجتماعی را مورد ارزیابی قرار دادند. به‌گزارش فاکس‌نیوز، نتیجه ارزیابی‌های مدیران یوتیوب این است که ترامپ می‌تواند در کانال یوتیوب خود محتواهای جدید بگذارد و از ظرفیت‌های تبلیغاتی این پلتفورمِ آنلاین به‌نفع کارزار انتخاباتی‌اش استفاده کند. 

به گزارش lastech از ایندیپندنت، پس از ادعای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و همچنین وقایع خونین ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده، شرکت‌های فیسبوک، یوتیوب و توییتر حساب‌های رئیس جمهوری سابق آمریکا در این رسانه‌های اجتماعی را مسدود کردند.

اما حالا که ارزیابی‌های امنیتی نشان می‌دهد تهدیدهای ناشی از خشونت‌های سیاسی در خاک آمریکا پایین آمده و دونالد ترامپ نیز، از نوامبر ۲۰۲۲، سومین کارزار انتخاباتی‌اش را راه‌اندازی کرده، یوتیوب هم بار دیگر محدودیت‌های اعمال شده بر کانال رئیس جمهوری سابق آمریکا را مورد بررسی قرار داده و مدیرانش بر این باورند که شرایط فعلی زمان مناسبی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده به‌حساب می‌آید. 

از این‌رو فاکس‌نیوز به‌نقل از معاون یوتیوب در امور مربوط به سیاست عمومی نوشت از روز جمعه به بعد محدودیتی بر کانال یوتیوب دونالد ترامپ اعمال نخواهد شد و او می‌تواند در این کانال محتواهای جدید بارگذاری کند. 

معاونِ سیاست عمومی یوتیوب در ادامه اظهارات روز جمعه خود تاکید کرد ارزیابی‌های شرکت متبوع او نشان می‌دهد که باید میان دسترسی رای‌دهندگان آمریکایی به آنچه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌گویند و خشونت‌های بالقوه سیاسی تعادلی ایجاد کرد و آنها از همین منظر تصمیم به رفع محدودیت‌های اعمال شده بر کانال یوتیوب دونالد ترامپ گرفته‌اند؛ هرچند به‌گفته او کانال یوتیوب ترامپ همچنان باید تابع قوانین و خط‌ومشی کلیِ یوتیوب باشد.

به‌گزارش فاکس‌نیوز اگر دونالد ترامپ بار دیگر به نقض قوانین و خط‌ومشی یوتیوب اقدام کند، این شبکه اجتماعی نیز با استفاده از سازوکارهایی که در اختیار دارد اقدامات لازم به‌منظور اعمال سیاست‌هایش را پیگیری خواهد کرد. 

پیش از این، و پس از آنکه دونالد ترامپ به‌صورت رسمی از فیسبوک و اینستاگرام خواست تا بار دیگر به او اجازه فعالیت در این دو شبکه اجتماعی را بدهند، مدیران فیسبوک و اینستاگرام نیز در ژانویه سال جاری میلادی به ترامپ اجازه حضور مجدد در این پلتفورم‌ها را صادر کردند. 

از سوی دیگر پس از انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک، مالک جدید این شبکه اجتماعی یک نظرسنجی برگزار کرد و از مخاطبانش خواست تا نظرشان در مورد بازگشت ترامپ به توییتر را اعلام کنند. اگرچه ۵۱.۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند با بازگشت چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا به توییتر موافق‌اند و محدودیت‌های اعمال شده بر حساب کاربری او نیز برداشته شد، اما پس از مشخص شدن نتایج نهایی این نظرسنجی ایلان ماسک گفت «ربات‌ها» به‌نظرسنجی‌اش حمله کرده‌ و نتایج آن را دستکاری کرده‌اند. 

با تمامی این اوصاف ترامپ به توییتر بازنگشت و گفت ترجیح می‌دهد فعالیتش را در شبکه اجتماعی خودش (Truth Social) ادامه دهد.

اما برخی ناظران سیاسی در ماه‌های گذشته نوشتند با توجه به آغاز سومین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و نیاز او به تبلغیات و حضور مستمر در رسانه‌های اجتماعی، بسیار احتمال دارد او به‌دنبال راه‌هایی بگردد تا حساب کاربری‌اش در Social Truth را رها کند و بار دیگر به فعالیتش در توییتر ادامه دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا