فناوری

محصولی جدید از طراح آیفون و خالق چت جی‌پی‌تی

محصولی جدید از طراح آیفون و خالق چت جی‌پی‌تی

بر اساس گزارش جدیدی که در اینفورمیشن (The Information) منتشر شده است، جانی ایو، مدیر پیشین بخش طراحی اپل که بسیاری از مشهورترین محصولات این شرکت را ساخته است، همراه سم آلتمن، رئیس اوپن‌ای‌آی، در تلاش‌اند بودجه لازم برای تاسیس شرکتی را به دست آورند که ابزاری شخصی مجهز به هوش مصنوعی خواهد ساخت.

شکل و عملکرد دقیق این ابزار هنوز روشن نیست. اما منابع آگاه به این نشریه آنلاین گفتند که شبیه گوشی‌های هوشمند موجود نخواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سایر شرکت‌ها در تلاش‌اند محصولات سخت‌افزاری جدیدی با توجه به قابلیت‌های هوش مصنوعی بسازند. این محصولات شامل گیره هیومین ای‌آی (Humane AI)‌ – که به لباس فرد وصل می‌شود و به او امکان می‌دهد با آن صحبت کند‌ – و همین‌طور ربیت آر۱ (Rabbit R1) که هوش مصنوعی را داخل ابزاری کوچک قرار می‌دهد، می‌شود.

طرفداران هوش مصنوعی این بحث را مطرح می‌کنند که هوش مصنوعی شیوه‌‌های جدیدی برای تعامل با ابزارها ایجاد خواهد کرد که به آن‌ها امکان می‌دهد از صفحه نمایشگر بی‌نیاز شوند. به‌عنوان مثال، دیگر ضرورتی نخواهد داشت که کاربران به نقشه نگاه کنند و دکمه‌هایی را فشار دهند تا تاکسی بگیرند، بلکه می‌توانند از یک دستیار مجازی بخواهند تا این کار را برایشان انجام دهد.

 

محصولی جدید از طراح آیفون و خالق چت جی‌پی‌تی

از مدت‌ها قبل این شایعه مطرح بوده است که ایو و آلتمن روی یک پروژه جدید کار می‌کنند که چنین مدلی ایجاد خواهد کرد و احتمالا از هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی استفاده می‌کند.

آن‌ها با سرمایه‌گذاران مشغول مذاکره‌اند، از جمله با ترایو کپیتال (Thrive Capital) که که در اوپن‌ای‌آی سرمایه‌گذاری کرده است، و همین‌طور یک شرکت سرمایه‌گذاری دیگر که لورین پاول جابز، میلیاردر بنیان‌گذار و رئیس سازمان امرسون کالکتیو (Emerson Collective) و بیوه استیو جابز، تاسیس کرده است. 

گزارش‌های پیشین حاکی از آن بود که سافت‌بانک (SoftBank) نیز ممکن است در تامین مالی این پروژه سرمایه‌گذاری جدید مشارکت داشته باشد.

جانی ایو در سال ۲۰۱۹ شرکت اپل را ترک کرد، گرچه تا مدتی به همکاری با این شرکت ادامه داد. این ابزار جدید ممکن است رقیبی برای آیفون باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال سرمایه‌گذاری هنگفت در حوزه هوش مصنوعی است، و شاید تابستان امسال در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی بتواند قابلیت‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی را به دست آورد.

حتما بخوانید : بخوابید و لاغر شوید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا