رمز ارز

پیشنهاد ممنوعیت ارزهای دیجیتال در بحبوحه بحران بانکی موجود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک قانون‌گذار اروپایی با اشاره به بحران فعلی در بخش بانکداری و شکست چندین مؤسسه بانکی از جمله دو بانک دوستدار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، از مقامات خواسته است تا ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کنند. یوهان ون اورتولت (Johan Van Overtveldt)، وزیر دارایی سابق بلژیک و عضو پارلمان اروپا، معتقد است که این دارایی‌ها هیچ ارزش اقتصادی یا اجتماعی ندارند.
این قانون‌گذار که قبلا فناوری بلاکچین را ستایش کرده بود، در توییتی نوشت:

درس دیگری که باید از آشوب بانکی کنونی آموخت. ممنوعیت شدید ارزهای دیجیتال را اعمال کنید. سم سوداگرانه و بدون ارزش افزوده اقتصادی یا اجتماعی. اگر دولتی مواد مخدر را ممنوع می‌کند، باید رمزارزها را نیز ممنوع اعلام کند.

این توییت اورتولت در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال به دنبال فروپاشی سه بانک مستقر در ایالات متحده منتشر می‌شود که دو مورد از آنها در فضای رمزارزها دخیل بودند، بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) و بانک سیگنچر (Silvergate). حال، پیامدهای شکست این بانک‌‌ها به اروپا هم رسیده و بر کردیت سوئیس (Credit Suisse)، یک بانک سرمایه‌گذاری بزرگ در قاره کهن تأثیر گذاشته است.
اروپا هنوز اقتصاد رمزارزی خود و یک بسته قانونی به نام بازار دارایی‌های رمزارزی (MiCA) را به طور کامل و جامع تنظیم نکرده است. موسسات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، در تابستان گذشته با این پیشنهاد موافقت کردند. در این بسته، مقرراتی برای شرکت‌های ارائه‌دهنده ارزهای دیجیتال (CASP)، استیبل‌کوین‌ها، صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال در منطقه یورو تعیین شده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

بیت کوین دات کام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا