تکنولوژی

شناسایی سیگنال رادیویی از کهکشانی به فاصله 3 میلیارد سال نوری از زمین

ستاره شناسان چینی از کشف یک سیگنال رادیویی خبر داده‌اند که ظاهرا از کهکشانی با فاصله 3 میلیارد سال نوری نسبت به زمین، ایجاد شده است. هرچند منشا این سیگنال هنوز مشخص نشده، اما محققان اعتقاد دارند که می‌تواند به حیات بیگانگان و فضایی ها در کهکشان‌های دیگر ارتباط داشته باشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، دانشمندان در چین با استفاده از تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST) که از آن به عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان یاد می‌شود، یک انفجار رادیویی سریع فعال (FRB) را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند پیامی از سوی بیگانگان باشد. طبق گزارش گلوبال تایمز، این سیگنال جدید که اولین بار سال 2019 کشف شده، FRB190520B نام دارد و در یک کهکشان کوتوله شناسایی شده است.

فضایی ها

نشانه‌ای مبنی بر وجود فضایی ها؟

انفجارهای رادیویی سریع، فلاش‌ها و جرقه‌های بسیار کوتاهی از فرکانس رادیویی هستند که بیش از چند میلی ثانیه طول نمی‌کند. FRB دیگری که FRB121102A نام دارد نیز در سال 2016 توسط تلسکوپ رادیویی آرسیبو (Arecibo) شناسایی شده بود. هرچند منشا اصلی آن‌ها نامشخص است، اما محققان از این انفجارها به عنوان نشانه‌ای از زندگی بیگانه یاد کرده‌اند.

انفجار جدید یا همان FRB190520B در بین تمام FRBها دارای بیشترین میزان چگالی الکترون محیطی است و همچنین به گفته محققان، رفتارهای انفجاری قابل اعتمادی را نشان می‌دهد. همچنین آن‌ها در طول 24 ثانیه اولیه آن، چهار انفجار را شناسایی کرده‌اند.

محقق اصلی این پژوهش که «لی دی» نام دارد توضیح می‌دهد:

«تصویر می‌کنیم که FRB121102A و FRB190520B مرحله اولیه یک دسته‌ای از FRBهای در حال تکامل است. احتمالا تا چند سال آینده، توصیف معقولانه‌ای درباره منشا و تکامل FRBها به دست خواهد آمد.»

لی در ادامه توضیح می‌دهد که نجوم یک کار مشترک برای تمام بشر است و تلسکوپ FAST توسط دانشمندان بین المللی از مناطقی مانند ایالات متحده، اروپا و استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا