عمومی

گوگل مقامات کالیفرنیا را تهدید کرد: لینک مقاله‌ها را از دسترس خارج می‌کنیم

گوگل مقامات کالیفرنیا را تهدید کرد: لینک مقاله‌ها را از دسترس خارج می‌کنیم

گوگل در واکنش به لایحه‌ی پیشنهادی «قانون حمایت از مطبوعات کالیفرنیا» (CJPA)، اعلام کرد که برای درصد کمی از کاربرانش، لینک‌ وبسایت‌های خبری کالیفرنیا را حذف خواهد کرد. این قانون پیشنهادی گوگل را ملزم می‌کند که برای هدایت کاربران اهل کالیفرنیا به مقالات خبری، هزینه‌ پرداخت کند.

معاون همکاری‌های خبری جهانی گوگل در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که در صورت تصویب، این قانون ممکن است تغییرات قابل توجهی در خدماتی که غول موتور جست‌وجو می‌تواند به کاربران کالیفرنیایی ارائه دهد و ترافیکی که می‌تواند برای ناشران کالیفرنیایی به ارمغان آورد، ایجاد کند.

فرایند آزمایشی تازه‌ی گوگل شامل حذف لینک‌ وب‌سایت‌های خبری کالیفرنیا است که به طور بالقوه تحت پوشش CJPA قرار می‌گیرند تا میزان تأثیر این قانون بر تجربه‌ی کاربری محصولات گوگل سنجیده شود.

علاوه‌بر‌این، گوگل سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در اکوسیستم خبری کالیفرنیا، از جمله ابتکاراتی مانند Google News Showcase، برنامه‌های مجوزدهی و محصولات مرتبط با سازمان‌های خبری و Google News Initiative را متوقف خواهد کرد.

اختلاف اصلی بر سر تأثیر گوگل بر روزنامه‌نگاری است، چرا که این شرکت نسبت به ناشران سهم بسیار بیشتری از تبلیغات آنلاین دریافت می‌کند. حامیان CJPA می‌گویند که این لایحه به ناشران اهرم فشاری می‌دهد تا در تقسیم سود عادلانه‌تر عمل شود.

درهمین‌حال، گوگل ادعا می‌کند که در حال حاضر ترافیک قابل‌ توجهی را به سمت ناشران هدایت می‌کند و چنین قوانینی به نفع غول‌های رسانه‌ای است و می‌تواند به تضعیف بیشتر روزنامه‌های محلی منجر شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا