موبایل

انتخاب نامحبوب؛ آیفون ۱۴!

در حالی که در ظاهر به نظر می‌رسد یک تزریق بازاریابی ساده با هدف افزایش علاقه به آیفون ۱۴ شش ماهه تا زمان عرضه آیفون ۱۵ جدید باشد،  شک داریم که تجدید رنگ اپل بتواند چیزی بیش از ارائه یک مورد دیگر باشد؛ گزینه‌ای برای کسانی که به دنبال خرید آخرین آیفون هستند.

به گزارش lastech و به نقل از همشهری آنلاین، سنت ارائه «رنگ بهاری» کوپرتینویی به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد، زمانی که گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با یک آیفون بنفش روشن (بسیاری آن دوست داشتند) تکمیل شدند. سپس، در بهار ۲۰۲۲، به لطف اضافه شدن یک مدل سبز تیره، خط تولید آیفون ۱۳ گسترش یافت و اکنون زمان آن رسیده است که بزرگترین طرفداران مینیون‌ها خوشحال شوند، زیرا آنها می‌توانند صاحب یک آیفون زردرنگ شوند!

واقعا چه کسی به یک آیفون زرد نیاز دارد؟ در واقع، هیچ کس به آیفون سیاه، سفید، بنفش، قرمز یا آبی نیاز ندارد: ۹۵ درصد مردم گوشی‌های خود را در قاب نگه می‌دارند. اما به هر حال رنگ زرد رنگ خیلی‌ تازه‌ای برای گوشی است. طرفداران جدی آیفون همین حالایش یک آیفون ۱۳ یا ۱۴ دارند و تا ۶ ماه دیگر آیفون ۱۵ وارد بازار می‌شود و اگر کسی صاحب آیفون ۱۳ باشد، بهتر است که به جای خرید آیفون ۱۴، منتظر ۱۵ بماند. (گفته می‌شود آیفون ۱۴ یکی از بدترین آپگریدهای اپل است.)

اپل می‌خواهد آیفون‌های بیشتری بفروشد، و افزودن رنگی جدید به خط تولید تنها تلاش دیگری برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر است. این یک تجارت است. پول بر جهان حکومت می‌کند. مردم دوست دارند «آیفون جدید» رداشته باشند، حتی اگر این جدید بودن فقط یک رنگ تازه باشد. بنابراین، شیوه بازاریابی اپل کار می‌کند.

تا امروز، آیفون ۱۴ زرد داغ‌ترین موضوع در توییتر فناوری است. مانند ۱۳، آیفون ۱۴ جدید همان گوشی با رنگ‌آمیزی جدید است، و با این حال به نظر می‌رسد مردم دوست دارند درباره‌اش حرف بزنند. از آنجایی که دنیای فناوری اکنون در مورد آیفون ۱۴ جدید صحبت می‌کند، چند هفته طول می‌کشد تا دستگاه بازاریابی اپل به «افراد عادی» برسد که ممکن است به دنبال آیفون جدید باشند. بیلبوردها، پوسترها، فروشگاه‌ها، تبلیغات یوتیوب، تبلیغات تلویزیونی؛ همه می‌دانند که چه چیزی در راه است و همانطور که کریس مارتین گفت، قرار است «سر تا پا زرد» باشد. 

سه دلیل مهم ثابت می‌کند که بدترین زمان برای خرید یک آیفون ۱۴ جدید (زرد) است و این دلایل آیفون ۱۳، آیفون ۱۵ و آیفون SE ۴ هستند.

چه بنفش، سبز، زرد یا رنگین کمانی، هیچ چیز این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که آیفون ۱۴ ممکن است بدترین ارتقاء آیفون باشد. آیفون ۱۳ خرید بسیار بهتری نسبت به آیفون ۱۴ برای کسانی است که نیاز مبرم به ارتقا دارند. این دو گوشی حدود ۹۵ درصد شبیه هم هستند. تا عرضه آیفون ۱۵ تنها شش ماه دیگر باقی مانده است و نوید این را  می‌دهد که داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو را به مقرون به‌صرفه‌ترین مدل برساند. یک بدنه جدید با منحنی‌های ظریف و یک لنز دوربین ۲ برابری اضافی (که از طریق نرم‌افزار به دست می‌آید.) همچنین افشای تازه‌ای در مورد آیفون SE ۴ آینده، که انتظار می‌رود در حدود یک سال آینده (بهار ۲۰۲۴) باشد، به گوشی ارزان‌قیمتی اشاره می‌کند که اساسا آیفون ۱۴ است اما قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار دارد. اگر می‌توانید تا سال آینده صبر کنید، این مدل خرید خوبی خواهد بود. بنابراین در وضعیت فعلی، آیفون ۱۴ زرد بدترین انتخاب است. 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا