رمز ارز

ارتقای کاردانو موفقیت‌آمیز بود؛ حالا چه می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از چندین ماه انتظار، بالاخره هارد فورک واسیل (Vasil) کاردانو روز پنج‌شنبه در ساعت ۹:۴۴ دقیقه شب (Vasil) به انجام رسید و موفقیت آن، توسط شرکت بلاکچینی Input Output (IOHK) در توییتر اعلام شد. این ارتقا در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن انجام شود، اما به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاده بود.
اگرچه ارتقای واسیل، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را برای شبکه به ارمغان می‌آورد، اما شایان ذکر است که همه این قابلیت‌های جدید به‌یک‌باره فعال نمی‌شوند. بر اساس توضیحات چارلز هاسکینسون، مدیرعامل Input Output، برخی از این ویژگی‌ها تا ۲۷ سپتامبر فعال خواهند شد.
اجرای موفقیت‌آمیز هارد فورک واسیل، قیمت توکن بومی کاردانو، یعنی ADA را اندکی بالاتر برد. همچنین، پس از اجرای موفق این هارد فورک که با ارتقای قراردادهای هوشمند Plutus، کارایی شبکه را بهبود بخشیده و تشکیل بلاک‌های تازه را سریع‌تر کرده، فعالیت اجتماعی این شبکه نیز به بالاترین سطح در تاریخ خود رسیده است. در این راستا، تعداد منشن‌های این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت روزانه ۵۲۴۷۰ بار برآورد می‌شود.
علاوه بر این، هاسکینسون می‌گوید که پس از اجرای هارد فورک واسیل، پروژه‌های زیادی در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی در بلاکچین کاردانو هستند. او به پروژه شرکت پخش موسیقی غیرمتمرکز NEWM اشاره کرده که در حال توسعه پلتفرمی است که به هنرمندان اجازه می‌دهد موسیقی را بین شنوندگان به اشتراک بگذارند و از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) حق امتیاز کسب کنند. این پلتفرم موسیقی می‌گوید که ارتقای واسیل، فعالیت آن‌ها را تسهیل و به بهبود عملکرد آن‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا