رمز ارز

با هاوینگ، پاداش ماینرها نصف شد اما آنها خوشحال‌اند؟!

با هاوینگ، پاداش ماینرها نصف شد اما آنها خوشحال‌اند؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین (BTC) در اوایل روز جاری، چهارمین رویداد هاوینگ خود را پشت سر گذاشت و برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، ماینرها این رویداد را جشن گرفته‌اند.

در حالی که پس از این رویداد، پاداش‌هایی که برای ایجاد هر بلاک به ماینرها اعطا می‌شود نصف شده‌، افزایش انفجاری کارمزد تراکنش‌ها، ضرر ماینرها را جبران کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل ای‌ام‌بی‌ کریپتو (AMBCrypto) از داده‌های میم‌پول (Mempool)، ماینرها از بلاک نمادین هاوینگ (بلاک شماره ۸۴۰۰۰۰)، ۳۷.۶۲ بیت کوین معادل ۲.۴ میلیون دلار کارمزد جمع‌آوری کرده‌اند. چندین بلاک ایجادشده پس از هاوینگ نیز منجر به ایجاد درآمد یک میلیون دلاری شده‌اند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در پی رویداد هاوینگ، مجموع کارمزدها به طرز چشمگیری افزایش یافت و از رقم ثبت‌شده در زمان اوج محبوبیت اوردینالز در دسامبر گذشته فراتر رفت و به نزدیک سقف تاریخی خود در می ۲۰۲۳ رسید.explaining-why-bitcoin-miners-are-celebrating-runes-post-btcs-halving

در زمان نگارش این خبر، کارمزد هر تراکنش بین ۵۰ تا ۶۰ دلار است. همچنین، بیش از ۲۳۲ هزار تراکنش در انتظار تأیید هستند و میزان استفاده از حافظه، از ۳۰۰ مگابایت فراتر رفته است.

دیلن لیکلر (Dylan LeClair)، تحلیلگر محبوب بازار بیت کوین، افزایش نجومی کارمزدها را به پروتکل جدید رونز (Runes)، مرتبط می‌داند که همزمان با رویداد هاوینگ، راه‌اندازی شد.

این پروتکل جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که توکن‌های مد نظر خود را در بلاکچین بیت کوین مینت کنند. با این حال، برخلاف کتیبه‌های اوردینالز (Ordinals)، کوین‌های مینت‌‌شده در این پروتکل، قابل تعویض هستند (مانند ان‌اف‌تی‌ها منحصربه‌فرد نیستند).

طبق‌گزارش‌ها، کوین‌های مینت‌شده در این پروتکل، تا کنون موجب جمع‌آوری ۱۲ میلیون دلار کارمزد شده‌ است.

درست همانند زمان راه‌اندازی اوردینالز، راه‌اندازی رونز نیز باعث ایجاد شکافی بین بنیاد‌گرایان و کارکرد‌گرایان طرفدار بیت‌کوین شده است.

در همین راستا دیلن لیکلر، رونز را فاقد کاربرد و عده‌ای نیز آن ‌را موجب هرج و مرج دانسته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد ماینر‌ها از وضعیت به وجود آمده بسیار راضی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا