شبكه اجتماعی

ویژگی‌های تجاری جدید تلگرام برای رقابت بیشتر با متا

ویژگی‌های تجاری جدید تلگرام برای رقابت بیشتر با متا

Telegram Business که پس از اعلامیه قبلی رسماً در این هفته راه اندازی شد، گزینه‌هایی مانند صفحه شروع سفارشی شده، به علاوه امکان تنظیم ساعات کاری و استفاده از پاسخ‌های از پیش تعیین شده، پیام‌های خوشامدگویی و خروج، چت‌ربات‌ها، برچسب‌ها برای چت و موارد دیگر را معرفی می‌کند.

به گزارش lastech، در همین حال، کانال های عمومی تلگرام با حداقل 1000 مشترک اکنون می‌توانند 50 درصد از درآمد را از تبلیغات نمایش داده شده در کانال خود ایجاد کنند. این ویژگی‌ها تنها چند هفته پس از آن رونمایی شد که پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت که انتظار دارد این اپلیکیشن که اکنون بیش از 900 میلیون کاربر دارد، تا سال 2025 سودآور شود.

کسب و کار تلگرام به وضوح بخشی از این فشار است که منجر به خصوصی‌سازی در آینده می‌شود، زیرا پیشنهادی است که برای دسترسی به آن، کاربران را ملزم به اشتراک نسخه پولی Premium می‌کند. تلگرام پرمیوم مجموعه ای از ویژگی‌های ارتقا یافته است که در iOS و اندروید ماهانه 4.99 دلار هزینه دارد و همچنین به صورت برنامه سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله در دسترس است.

کاربران می‌توانند پیام‌های خوشامدگویی سفارشی خود را برای مشتریانی که برای اولین بار با شرکت ارتباط برقرار می‌کنند تنظیم کنند و می‌توانند مدت زمانی را مشخص کنند که پس از آن پیام تبریک دوباره نشان داده شود. وقتی کسب و کار بسته است یا مالک در تعطیلات است، می‌توانند در دسترس بودن خود را با استفاده از پیام‌های دور از دسترس مدیریت کنند. به‌علاوه، کسب‌وکارها می‌توانند چت‌های خود را با استفاده از برچسب‌های رنگی بر اساس پوشه‌های چت دسته‌بندی کنند، مانند تحویل، شکایات، سفارش‌ها، VIP، بازخورد یا هر چیز دیگری که برای آنها منطقی است.

 

ویژگی‌های تجاری جدید تلگرام برای رقابت بیشتر با متا

علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند لینک‌هایی برای چت ایجاد کنند که فوراً یک چت تلگرام را با درخواست انجام اقداماتی مانند ردیابی سفارش یا رزرو میز و موارد دیگر باز می‌کند. مشتریان تجاری همچنین می‌توانند ربات‌های تلگرام، از جمله ربات‌های ابزارهای دیگر یا دستیاران هوش مصنوعی را اضافه کنند تا از طرف خود به پیام‌ها پاسخ دهند.

این شرکت گفته است که در به‌روزرسانی‌های آینده، ویژگی‌های بیشتری در تلگرام بیزینس ارائه خواهد شد.دوروف قبلاً به آنچه ممکن است شامل شود اشاره کرد و اوایل این ماه گفت که هدف تلگرام راه‌اندازی چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاربران تجاری است.

اگرچه دسترسی به ویژگی‌های تجاری جدید تلگرام نیاز به اشتراک Premium دارد، اما علاوه بر آن هزینه اضافی برای فعال کردن گزینه‌های جدید وجود ندارد. (آنها را می توانید در قسمت تنظیمات > کسب و کار تلگرام در برنامه پیدا کنید.)
فراتر از کسب درآمد از طریق اشتراک های Premium، این شرکت از طریق تبلیغات تلگرام درآمد ایجاد می‌کند. اخیراً به اشتراک گذاری درآمد تبلیغاتی با استفاده از toncoin که یک توکن در بلاک‌چین است، اعلام کرده است. پیش از این، تلگرام با استفاده از بلاک چین TON نام‌های کاربری را به حراج گذاشت و یک کیف پول رمزنگاری را در تمام بازارهای خارج از ایالات متحده راه اندازی کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا