رمز ارز

وضعیت قانونی توکن‌های NFT در آلمان!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گفته سازمان ناظر مالی Bafin (سازمان نظارت مالی فدرال آلمان) طبقه‌بندی توکن‌های غیرقابل تعویض به‌ عنوان ابزار مالی، مستلزم دریافت مجوزهای مربوط به قوانین نظارت بر پولشویی است.
این سازمان در روز چهارشنبه اعلام کرد، هیچ توکن‌ غیرقابل تعویضی (NFT) هنوز به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی نشده است.
به گفته مقامات سازمان نظارت مالی فدرال آلمان، استفاده از توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین که نشان‌دهنده مالکیت یک دارایی دیجیتال برای سفته‌بازی خالص (ارزش‌گذاری بر اساس حدس و گمان) است، آن را به یک ابزار سرمایه‌گذاری تبدیل نمی‌کند، اما برخی از NFTها در آینده ممکن است تحت قوانین مالی قرار گیرند؛ برای مثال، اگر گروه بزرگی از این پروژه‌ها اقدام به پرداخت سود به یک شکل کنند.
این سازمان بیان کرد که تا کنون، از دسته‌بندی هیچ توکن غیر‌قابل تعویض طبقه‌بندی شده‌ای به‌ عنوان اوراق بهادار، اطلاعی ندارد. با این حال، نمی توان انکار کرد که این توکن‌ها در آینده به عنوان یک اوراق بهادر طبقه‌بندی شوند.
بر اساس گفته‌های سازمان نظارت مالی فدرال آلمان، ارگان‌ها یا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی (مانند شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری یا کارگزاری فعال در بازارهای مالی) مشمول بررسی‌های نظارتی خواهند بود اما بعید است که اثبات مالکیت کلکسیون‌ها یا آثار هنری توسط توکن‌های غیرقابل تعویض تحت قوانین پولشویی به حساب بیاید.
رویکرد نهادهای نظارتی و برخورد با NFTها موضوعی حیاتی برای مقررات بازارهای ارزهای دیجیتال MiCA بوده است که قرار است ظرف چند سال در آلمان و سراسر اتحادیه اروپا اعمال شود. تصویب و تأیید نهایی این قانون مستلزم آن است که ناظران بر این قوانین به جای نگاه به ادعاهای تبلیغاتی، به محتوای آنچه که یک NFT ارائه می‌دهد نگاه کنند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا