رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم آذر)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در چند روز گذشته، بیت ‌کوین و اکثر آلت ‌کوین‌های برتر همچنان در یک محدوده قیمتی ثابت معامله می‌شوند؛ زیرا معامله‌گران رویدادهای اقتصاد کلان در هفته آینده و انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه نوامبر در روزهای ۱۳ تا ۱۴ دسامبر را به دقت زیر نظر دارند. به گفته کارشناسان، نتیجه رویدادهای هفته آینده می‌تواند نوسانات بیت کوین را افزایش دهد و منجر به حرکت روندی شود.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!
ثبت نام

به گزارش سایت کوین تلگراف، پس از یک سال وحشتناک که شاهد سقوط برخی از شرکت‌های مطرح فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بودیم، گاوها انتظار دارند که سال ۲۰۲۲ با قدرت تمام به پایان برسد. در مقابل، خرس‌ها نیز تلاش خواهند کرد تا سنگر خود را حفظ کرده و روند نزولی را تا سال آینده ادامه دهند.

در ادامه، به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم می‌پردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۷ دسامبر، گاوها با موفقیت حمایت ۱۶،۷۸۷ دلاری را حفظ کردند که نشان‌دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است. پس از آن و در تاریخ ۸ دسامبر، خریداران قیمت بیت کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷،۰۰۴ دلار) رساندند.

نمودار روزانه BTC/USDT.

منحنی بدون شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی، یک حرکت محدود به محدوده را در کوتاه مدت نشان می‌دهد. معمولاً معاملات محدود با افزایش دامنه دنبال می‌شوند و یک حرکت روندی را به همراه دارند.

گاهی اوقات، اولین بریک آوت یک حرکت فیک است، بنابراین معامله‌گران بهتر است قبل از شروع معامله منتظر تایید باشند. اگر قیمت به بالای منطقه مقاومتی بین ۱۷،۶۲۲ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸،۰۴۶ دلار) برسد، جفت BTC/USDT می‌تواند شاهد تغییر روند خود باشد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۲۰ هزار دلار و پس از آن، تا ۲۱،۵۰۰ دلار صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۱۶،۷۸۷ دلار برسد، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به حمایت کلیدی در ۱۵،۴۷۶ دلار بکشانند.

اتریوم

در تاریخ ۷ دسامبر، قیمت اتریوم به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۲۵۴ دلار) رسید، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. گاوها در این افت قیمتی نسبت به خرید اقدام کردند و در تاریخ ۸ دسامبر، قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند.

نمودار روزانه ETH/USDT.

خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از مقاومت بالاسری در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱،۳۳۱ دلار) برسانند. اگر آنها بتوانند این مانع را از سر راه بردارند، جفت ETH/USDT می‌تواند به سمت خط مقاومت کانال نزولی حرکت کند.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده باقی بماند. منحنی بدون شیب میانگین متحرک و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه میانی نیز نشان‌دهنده تثبیت در کوتاه مدت است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱،۲۱۲ دلار برسد، شرایط می‌تواند به نفع خرس‌ها تغییر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا