عمومی

سونی نیمی از بازی‌هایش را تا سال ۲۰۲۵ برای پی‌سی و موبایل منتشر خواهد کرد

سونی در رویداد روز سرمایه‌گذار خود که اخیراً برگزار شده است اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ تقریباً نیمی از بازی‌های خود را روی پتلفرم رایانه‌های شخصی یا موبایل منتشر خواهد کرد. سونی در این رویداد نموداری ارائه داد که نشان می‌دهد دستیابی به این هدف باعث رشد درخورتوجه انتشار بازی‌های این شرکت روی پی‌سی و موبایل نسبت به سال جاری خواهد شد. درمقام مقایسه، امسال فقط یک‌چهارم بازی‌های غول فناوری ژاپنی برای رایانه‌های شخصی و موبایل دردسترس قرار خواهد گرفت و سایر عناوین این شرکت فقط برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر شده است.

جیم رایان، رئیس واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی در بخشی از سخنان خود گفت:

با گسترش استفاده از رایانه‌های شخصی، موبایل و همچنین خدمات استریم زنده‌ی بازی، این فرصت را داریم که حضور خود را از بخش بسیار محدودی از بازار کلی بازی‌ها، به سایر بخش‌ها گسترش دهیم.

رایان در ادامه اظهار داشت:

سرمایه‌گذاری روی رایانه‌های شخصی و موبایل می‌تواند منجر به رشد درخورتوجه در تعداد افرادی شود که بازی‌های ما را خریداری و اجرا می‌کنند و از آن‌ها لذت می‌برند.

به گزارش ورج، سونی اعلام کرده است درحال‌حاضر از مزایای ارائه‌ی عناوینی مثل Days Gone، Horizon Zero Dawn و God of War روی رایانه‌های شخصی سود می‌برد. درآمد این شرکت از بازی‌های پی‌سی در سال گذشته ۸۰ میلیون دلار بوده و طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این آمار برای سال جاری به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد. سونی درمورد برنامه‌های خود برای ارائه‌ی عناوین بیشتر روی رایانه‌های شخصی سروصدای زیادی به‌پا کرده است؛ به‌عنوان مثال این شرکت سال گذشته یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری که بازی‌های پلی‌استیشن را برای پی‌سی پورت می‌کند، خریداری کرد.

Video Games Chronicle سال گذشته گزارش داد که سونی در بخش موبایل نیکولا سباستینی رئیس سابق پلتفرم اپل آرکید را استخدام کرده است. سباستینی درواقع اولین نفر از چندین استخدام جدید این شرکت بود که به استودیوی پلی‌استیشن پیوست تا روی بازی‌های موبایلی تمرکز کند. شرکت ژاپنی همچنین اعلام کرد که تصمیم دارد بازی‌های موبایلی را از چندطریق منتشر کند که ازجمله می‌توان به توسعه‌ی مشترک عناوین با توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی و ایجاد شبکه‌ی استودیوهای اختصاصی اشاره کرد.

  • پلی استیشن ۵ پرو و ایکس باکس سری ایکس جدید احتمالاً طی دو سال آینده با پشتیبانی از 8K از راه می‌رسند
  • هدفون بی‌سیم سونی LinkBuds S با قابلیت حذف نویز فعال و قیمت ۲۰۰ دلار معرفی شد

سونی علاوه‌بر رایانه‌های شخصی و موبایل، جزئيات بیشتری درمورد جاه‌طلبی‌های خود در حوزه‌ی استریم زنده‌ی بازی ارائه کرد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۲ فرانچایز را روی خدمات استریم زنده خود ارائه دهد که نسبت به سال گذشته و سه‌ فرانچایز سال جاری افزایش یافته است. این نشان می‌دهد سونی دو بازی مخصوص استریم زنده دردست دارد که آن‌ها را در سال مالی ۲۰۲۲ منتشر خواهد کرد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود تا ماه مارس ۲۰۲۶ بیش از ۱۰ بازی به سرویس خدماتی استریم زنده خود اضافه خواهد کرد.

سونی درنهایت اعلام کرد قصد دارد استفاده از حق‌امتیاز خود را خارج از فضای بازی‌ها نیز گسترش دهد و از فیلم جدید آنچارتد و سریال‌های آینده HBO که براساس The Last of US خواهند بود، به‌عنوان نمونه‌های کلیدی استفاده کرد. این شرکت امیدوار است رویکرد کنسورمحور فعلی پلی‌استیشن را به‌ آینده‌ای تبدیل کند که عناصر بزرگ جامعه‌ی این شرکت در آن فراتر از کنسول‌ها گسترش خواهند یافت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا